۱-۵ ) مرور کلی تحقیق و نتایج آن
فصل اول این تحقیق دربرگیرنده کلیات این پژوهش می­باشد که به طور کلی و اجمالی بیانگر چارچوب­های اصلی این تحقیق است و مشخص کننده اهداف تحقیق و فرضیاتی است که محقق به دنبال یافتن پاسخ به آن­ها می­باشد. این پژوهش دارای پنج فرضیه می­باشد که بر اساس مدل نظری طراحی شده ­اند. در فصل دوم ادبیات و پیشینه نظری تحقیق مورد بررسی قرار گرفته است . این فصل از سه بخش اصلی تشکیل شده است : بخش اول شامل مباحث مربوط به حوزه مدیریت منابع انسانی الکترونیک می­باشد. بخش دوم در برگیرنده ادبیات مربوط به عوامل تاثیر گذار بر موفقیت مدیریت منابع انسانی الکترونیک می­باشد که با مطالعه تحقیقات پیشین به دست آمده است. و بخش سوم به شاخصه­هایی اشاره دارد که از آنها برای اندازه ­گیری موفقیت سیستم­های e-HRM در این تحقیق استفاده کردیم. و در آخر این فصل به پیشینه تحقیق اشاره داشتیم. در فصل سوم روش تحقیق مورد بررسی قرار گرفت . روش تحقیق در این پژوهش از نظر هدف از نوع کاربردی و از نظر روش جمع­آوری اطلاعات و ازمون فرضیه و نتیجه ­گیری از نوع توصیفی همبستگی می­باشد . جامعه اماری این تحقیق شرکت­های خریداری کننده نرم افزارهای e-HRM شرکت همکاران سیستم در سطح شهر تهران می­باشند . حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران ۲۹۷ نفرر براورد شد . بعد از جمع اوری پرسشنامه ­ها از ۵۰ سازمانی که به صورت تصادفی خوشه­ای انتخاب شدند ، ۲۷۰ تا از انها برای تجزیه و تحلیل مورد استفاده قرار گرفتند . در فصل چهارم این پژوهش ، داده ­های بدست آمده از جامعه آماری مورد تجزیه وتحلیل آماری قرار گرفتند و نتایج تجزیه و تحلیل­های آماری تشریح شدند. و هر پنج فرضیه تایید شدند ، یا به عبارت دیگر روابط بین عوامل فناورانه ، سازمانی ، رفتاری ، محیطی و موفقیت سسیتم­های e-HRM اثبات شد و معلوم شد بین ضریب اهمیت ان عوامل چهارگانه تفاوت وجود دارد . در این فصل هم به دنبال نتیجه ­گیری از کل تحقیق و ارائه پیشنهاداتی به سازمان­های مورد نظر و پژوهشگران آتی هستیم.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۲-۵ ) تایید مدل تحقیق
۱-۲-۵ ) مدل مبتنی بر یافته­های تحقیق
نتایج تحلیل­های آماری نشان می­دهد که میان ضریب اهمیت هریک از عوامل چهارگانه موثر در موفقیت سیستم­های مدیریت منابع انسانی الکترونیک تفاوت معناداری وجود دارد . همانطور که مشاهده شد، بر مبنای این تحقیق مشخص شد که قدرت تاثیرگذاری این عوامل در شرکت­های مورد بررسی یکسان نبوده و عوامل رفتاری بیشترین تاثیر­گذاری را در موفقیت سیستم­های مدیریت منابع انسانی الکترونیک ایفا می­ کنند.از سوی دیگر میان ضریب اهمیت شاخصه­های هر یک از این عوامل تفاوت وجود دارد که در ادامه در جداول جداگانه به هریک از این گروه­ ها پرداخته شده است .
نتایج تحلیل­های آماری نشان می­دهد که میان عوامل رفتاری ، سازمانی ، فناورانه ، محیطی و موفقیت سیستم­های مدیریت منابع انسانی الکترونیک رابطه معناداری وجود دارد.به عبارت دیگر این عوامل می­توانند بر موفقیت سیستم­های مدیریت منابع انسانی الکترونیک تاثیرگذار باشند. بعد از تجزیه و تحلیل داده ­های جامعه آماری این تحقیق از طریق آزمون فریدمن در فصل چهارم مشخص شد که میان ضریب اهمیت شاخصه­های هر یک از عوامل چهارگانه موثر بر موفقیت سیستم­های e-HRM (که از مطالعات پیشین به دست آمده­اند) تفاوت وجود دارد. رتبه ­بندی شاخصه­های هر یک از این عوامل چهارگانه را به تفکیک در جداول زیر میتوان مشاهده کرد.

رتبه مورد نظر در این تحقیق
شا خصه­ها
منبع

۱

حمایت مدیریت عالی

( Teo et al. (2007) and Olivas-Lujan et al. (2007)

۲

فرهنگ سازمان

( Panayotopoulou et al. , 2007)

۳

آموزش کارمندان منابع انسانی و مدیریت

( Cronin et al. , 2006)

۴

رهبری سازمانی

( Tansley and Watson , 2000)

۵

اعتقاد مثبت مدیریت و کارمندان نسبت به مدیریت منابع انسانی الکترونیک

( Parry and Wilson , 2009)

۶

تعهد از سوی مدیریت و کارکنان

( Hustad and Munkvold , 2005)

۷

حمایت از کاربر

( Voermans and van Veldhoven , 2007)

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...