۴-۲٫ شاخص های توصیف داده ها


به طور کلی شاخص های توصیف داده ها به دو گروه شاخص های مرکزی (میانگین، میانه)، شاخص های پراکندگی (واریانس، انحراف معیار و دامنه تغییرات) تقسیم می‌شوند که در این بخش با به کارگیری برخی از این شاخص‌ها به توصیف داده های گردآوری شده پرداخته می شود.

۴-۲-۱ توزیع پاسخ دهندگان از نظر جنسیت


در این بخش فراوانی و درصد فراوانی پاسخ دهندگان از نظر جنسیت بررسی شده است.


جدول ۴-۱ فراوانی و درصد فراوانی پاسخ دهندگان از نظر جنسیت





























جنسیت

فراوانی

درصد فراوانی

درصد معتبر

زن

۵۱

۷/۵۶

۰/۵۸

مرد

۳۱

۱/۴۱

۰/۴۲

مجموع

۸۸

۸/۹۷

۰/۱۰۰

بی پاسخ

۲

۲/۲

مجموع کل

۹۰

۰/۱۰۰

همان‌ طور که در جدول شماره ۴-۱ مشخص است، بیشتر پاسخ دهندگان (حدود ۵۸ درصد) زن می‌باشند.

۴-۲-۲ توزیع پاسخ دهندگان از نظر سن


در این قسمت تعداد و درصد پاسخ دهندگان از نظر سن بررسی شده است.

جدول ۴-۲ فراوانی و درصد فراوانی پاسخ دهندگان از نظر سن







































سن

فراوانی

درصد فراوانی

درصد معتبر

بین ۲۰ تا ۳۰ سال

۱۲

۳/۱۳

۸/۱۳

۳۱ تا ۴۰ سال

۴۹

۴/۵۴

۳/۵۶

۴۱ تا ۵۰ سال

۲۴

۷/۲۶

۶/۲۷

۵۰ سال بیشتر

۲

۲/۲

۳/۲

مجموع

۸۷

۷/۹۶

۰/۱۰۰

بی پاسخ

۳

۳/۳

مجموع کل

۹۰

۰/۱۰۰

همان‌ طور که از جدول شماره ۴-۲ مشخص است، سن بیشتر پاسخ دهندگان حدود ۳/۵۶ درصد بین ۳۱ تا ۴۰ سال می‌باشد.

۴-۲-۳ توزیع پاسخ دهندگان از نظر میزان تحصیلات


در این قسمت تعداد و درصد پاسخ دهندگان از نظر میزان تحصیلات بررسی شده است.

جدول ۴-۳ فراوانی و درصد فراوانی پاسخ دهندگان از نظر میزان تحصیلات







































میزان تحصیلات

فراوانی

درصد

درصد معتبر

دیپلم

۵

۶/۵

۷/۵

فوق دیپلم

۲

۲/۲

۳/۲

لیسانس

۵۲

۸/۵۷

۱/۵۹

فوق لیسانس و بالاتر

۲۹

۲/۳۲

۰/۳۳

مجموع

۸۸

۸/۹۷

۰/۱۰۰

بی پاسخ

۲

۲/۲

مجموع کل

۹۰

۰/۱۰۰

همان‌ طور که از جدول شماره ۴-۳ مشخص است، بیشتر پاسخ دهندگان حدود ۱/۵۹ درصد لیسانس می‌باشند.

۴-۲-۴ توزیع پاسخ دهندگان از نظر سابقه کار


در این قسمت تعداد و درصد پاسخ دهندگان از نظر سابقه کار بررسی شده است.

جدول ۴-۴ فراوانی و درصد فراوانی پاسخ دهندگان از نظر سابقه کار







































سابقه کار

فراوانی

درصد

درصد معتبر

۱ تا۵ سال

۵

۶/۵

۷/۲

۶ تا ۱۰ سال

۲۱

۳/۲۳

۹/۲۳

۱۱ تا ۱۵ سال

۳۵

۹/۳۸

۸/۳۹

بیش از ۱۵ سال

۲۷

۰/۳۰

۷/۳۰

مجموع

۸۸

۸/۹۷

۰/۱۰۰

بی پاسخ

۲

۲/۲

مجموع کل

۹۰

۰/۱۰۰

همان‌ طور که از جدول شماره ۴-۴ مشخص است، سابقه کار بیشتر پاسخ دهندگان حدود ۸/۳۹ درصد بین ۱۱ تا ۱۵ سال می‌باشد.

۴-۲-۵ توزیع پاسخ دهندگان از نظرپست سازمانی


در این قسمت تعداد و درصد پاسخ دهندگان از نظرپست سازمانی بررسی شده است.

جدول ۴-۵ فراوانی و درصد فراوانی پاسخ دهندگان از نظرپست سازمانی







































پست سازمانی

فراوانی

درصد

درصد معتبر

معاون

۲

۲/۲

۳/۲

مدیر اداره

۳

۳/۳

۵/۳

کارشناس مسئول

۲۲

۴/۲۴

۶/۲۵

کارشناس

۵۹

۶/۶۵

۶/۶۸

مجموع

۸۶

۶/۹۵

۰/۱۰۰

بی پاسخ

۴

۴/۴

مجموع کل

۹۰

۰/۱۰۰

همان‌ طور که از جدول شماره ۴-۵ مشخص است، پست سازمانی بیشتر پاسخ دهندگان حدود ۶/۶۸ درصد کارشناس می‌باشد.

۴-۲-۶ شاخص های توصیف داده ها:کارایی عملکرد


کارایی عملکرد دارای چهار گویه می‌باشد که هریک از گویه ها جداگانه توصیف شده است. جدول ۴-۶ اطلاعاتی ‌در مورد شاخص های توصیفی این متغیر ارائه می‌کند.

جدول ۴-۶ شاخص های توصیف داده ها: کارایی عملکرد


































پرسش ها

تعداد

حداقل

حداکثر

میانگین

انحراف معیار

بهره وری

۹۰

۱

۵

۴۰/۳

۸۸۴/۰

صرفه جویی در منابع

۹۰

۱

۵

۵۳/۳

۰۳۰/۱

بازآرایی ساختار سازمانی[۸۷]

۹۰

۱

۵

۲۶/۳

۹۷۸/۰

مهندسی مجدد فرآیندها[۸۸]

۹۰

۱

۵

۱۱/۳

۸۹۲/۰

طبق تحلیل نتایج جدول ۴-۶، گویه ” صرفه جویی در منابع ” از میان گویه های چهار گانه کارایی عملکرد بالاترین میانگین را داشته و حاکی از این است که خدمات برون سپاری نسبت به دیگر گویه ها بیشتر بر این گویه تأثیر دارد.

۴-۲-۷ شاخص های توصیف داده ها: اثربخشی عملکرد


اثربخشی عملکرد دارای سه گویه می‌باشد که هریک از گویه ها جداگانه توصیف شده است. جدول ۴-۷ اطلاعاتی ‌در مورد شاخص های توصیفی این متغیر ارائه می‌کند.

جدول ۴-۷ شاخص های توصیف داده ها: اثربخشی عملکرد



























پرسش ها

تعداد

حداقل

حداکثر

میانگین

انحراف معیار

پیشرفت و توسعه فعالیت ها

۹۰

۱

۵

۳۴/۳

۰۱۸/۱

استاندارد سازی فعالیت ها

۹۰

۱

۵

۰۲/۳

۹۴۸/۰

توانمندسازی منابع

۹۰

۱

۵

۳۴/۳

۹۳۸/۰

طبق تحلیل نتایج جدول ۴-۷، گویه های ” پیشرفت و توسعه فعالیت ها و توانمند سازی منابع ” از میان گویه های سه گانه اثربخشی عملکرد بالاترین میانگین را داشته و حاکی از این است که خدمات برون سپاری نسبت به دیگر گویه‌ها بیشتر بر این گویه ها تأثیر دارد.

۴-۲-۸ شاخص های توصیف داده ها: کیفیت عملکرد


کیفیت عملکرد دارای چهار گویه می‌باشد که هریک از گویه ها جداگانه توصیف شده است. جدول ۴-۸ اطلاعاتی ‌در مورد شاخص های توصیفی این متغیر ارائه می‌کند.

جدول ۴-۸ شاخص های توصیف داده ها: کیفیت عملکرد


































پرسش ها

تعداد

حداقل

حداکثر

میانگین

انحراف معیار

کنترل و نظارت

۹۰

۱

۵

۰۷/۳

۰۷۹/۱

ارتقاء کیفیت

۹۰

۱

۵

۱۷/۳

۰۳۰/۱

امنیت شغلی

۹۰

۱

۵

۱۳/۳

۱۴۴/۱

نوآوری و خلاقیت

۹۰

۱

۵

۷۸/۲

۰۱۴/۱

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...