۱-۳- روش تحقیق

هدف از انتخاب روش تحقیق این است که مشخص نمائیم برای موضوعی خاص چه روش تحقیقی لازم است و محقق چه روش یا شیوه­ای را اتخاذ کند تا هر چه سریع­تر و صحیح‌تر به پاسخ سؤالات تحقیق دست یابد. به طور کلی روش­های تحقیق در علوم رفتاری را ‌می‌توان با توجه به دو معیار هدف تحقیق و نحوه جمع‌ آوری داده ­ها تقسیم ­بندی نمود (خاکی، ۱۳۹۰).

تحقیقات علمی بر اساس هدف تحقیق به سه دسته تقسیم می­شوند: تحقیقات بنیادی، تحقیقات کاربردی و تحقیقات توسعه­ای.

    • تحقیقات بنیادی: هدف اصلی این نوع تحقیقات، آزمون نظریه ­ها، بررسی و تبیین روابط بین پدیده ­ها و افزودن به مجموعه دانش در یک زمینه خاص است. این نوع تحقیقات اساساً نظریه ­ها را بررسی و آن ها را تأیید، تعدیل یا رد ‌می‌کنند. تحقیق بنیادی، در واقع به دنبال آن است که با تبیین روابط بین پدیده ­ها، قوانین و اصول علمی را کشف کند.

  • تحقیقات کاربردی: هدف تحقیقات کاربردی، توسعه دانش کاربردی در یک زمینه خاص است. به عبارت دیگر، تحقیق کاربردی در جهت اجرایی کردن نظریات و نگرش­های علمی است.

    1. Nill Burdon ↑

    1. James Colitten ↑

    1. Satit & et al ↑

    1. Beltran & et al ↑

    1. Gandamayu & et al ↑

    1. Alvaz & Radolfo ↑

    1. Satit & et al ↑

    1. Beltran & et al ↑

    1. Gandamayu & et al ↑

    1. Alvaz & Radolfo ↑

    1. Sustainable Competitive Advantage ↑

    1. Production Philosophy ↑

    1. Product Philosophy ↑

    1. Sales Philosophy ↑

    1. Marketing Philosophy ↑

    1. Marketing Concept ↑

    1. Bartles ↑

    1. Kitt ↑

    1. Lewit ↑

    1. Marketing Myopia ↑

    1. Marketing Mix ↑

    1. Shaw ↑

    1. Unconscious Needs ↑

    1. Shapiro, Webster, Kohli & Javorsky, Narver & Slater ↑

    1. Deshpande & et.al ↑

    1. The Customer Orientation Perspective ↑

    1. Marketing mix ↑

    1. Borden ↑

    1. Mega-marketing ↑

    1. Politics ↑

    1. Public relations ↑

    1. Dixon & Blois ↑

    1. Gummesson ↑

    1. Gronroos ↑

    1. Leonard Berry ↑

    1. Hakansson ↑

    1. Sheth & Parvatiyar ↑

    1. Gummesson ↑

    1. Relationships ↑

    1. Interactions ↑

    1. Networks ↑

    1. Cram ↑

    1. Up-to-date ↑

    1. Gronroos ↑

    1. Cornerstone of Marketing ↑

    1. Participatory ↑

    1. Mc Daniel ↑

    1. Hawkins ↑

    1. Davis & Riguks ↑

    1. Davis ↑

    1. Alexandris ↑

    1. Wang ↑

    1. Schifter and Ajzen ↑

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...