: واریانس کل پرسشنامه
با بهره گرفتن از نرم افزار آماری ۲۰SPSS، میزان ضریب اعتماد با روش آلفای کرونباخ محاسبه شد که برای پرسشنامه ها در جدول زیر خلاصه شده است این مقادیر نشان دهنده آن است که پرسشنامه مورد استفاده از قابلیت اعتماد و یا به عبارت دیگر از پایایی خوبی برخوردار می باشد دامنه ضریب قابلیت اعتماد از صفر (عدم ارتباط) تا ۱+ (ارتباط کامل) است. ضریب قابلیت اعتماد نشانگر آن است که تا چه اندازه ابزار اندازه گیری ویژگی های با ثبات آزمودنی و یا ویژگی های متغیر و موقتی وی را می سنجد. آلفای کرونباخ سوالات با توجه به توضیحات بالا نزدیک ۱ است.

جدول: ضرایب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه به تفکیک سازه ها

تعداد گویه ها

آلفای کرونباخ

سازه های مورد سنجش

۴۰

۰٫۹۳۹

پرسشنامه یک

۲۷

۰٫۹۲۹

پرسشنامه دو

۳-۶- خلاصه فصل

در این فصل کلیات روش تحقیق بکار گرفته شده در تحقیق حاضر مورد بررسی قرار گرفت. پرسشنامه ابزار جمع آوری اطلاعات بوده و ارزیابی پایایی آن نیز از طریق روش توصیفی و با بهره گرفتن از معادله ضریب همبستگی پیرسون وبا استفاده از نرم افزار۲۰ SPSS صورت خواهد گرفت. همچنین روایی پرسشنامه نیز با هماهنگی استاد محترم راهنما و مشورت با صاحبنظران احراز گردیده است. جامعه آماری تحقیق، متشکل۳۲۲ نفر از کارمندان، مدیران ۳۸۴ نفراز مشترکین شرکت ارتباطات سیار ایران بود.
فصل چهارم:
تجزیه و تحلیل
۴-۱- مقدمه
دراین فصل به توصیف و تحلیل داده های پژوهشی پرداخته می شود. برنامه ریزی و دقیق اطلاعات و ارزیابی آنها موجب می شود که بتوان مسائل مربوط به تجزیه و تحلیل داده ها را پیش بینی، و روش های آماری مناسب را بررسی و نحوه کار آنها را مشخص کرد. در نتیجه به منظور نتیجه گیری صحیح و منطقی از داده های جمع آوری شده در بخش اول این فصل متغیرهای پژوهشی را با بهره گرفتن از جداول توزیع فراوانی و شاخص های آماری تمایل به مرکز و پراکندگی توصیف می شود. و در بخش دوم فرضیات پژوهشی با بهره گرفتن از آزمون های همبستگی به ارزیابی صنعت ارتباطات با معیارهای چندگانه در شرکت ارتباطات سیار ایران پرداخته شده است.
داده های پژوهشی حاضر جنسیت و تعداد مدیران، کارمندان و مشتریان همچنین ارزیابی عملکرد صنعت ارتباطات بر مبنای معیارهای چندگانه می باشد. که بایستی آنها را بصورت جداول به تصویر کشیده و به تجزیه و تحلیل آنها پرداخت. در این فصل ابتدا به توصیف داده ها از طریق شاخص های آماری توصیفی و سپس تحلیل داده ها می پردازیم.
قبل از آزمون فرضیه ها ابتدا برای بررسی نرمال بودن توزیع متغیر ها از آزمون کلموگروف – اسمیرنوف استفاده شد که نتایج آن نشان می دهد متغیرهای کاهش هزینه های اقتصادی، ارتقا و پشتیبانی از برنامه های استراتژیک، مزیت رقابتی، انجام دقیق و صحیح فعالیت¬های حال و آینده، بهبود کیفیت خدمات، پاسخ به نیازهای داخلی و بیرونی، افزایش رضایت کاربران وصنعت ارتباطات با توزیع نرمال تفاوت معنی داری از نظر آماری نداشته و دارای توزیع نرمال می باشند.
۴-۲- توصیف آماری داده‌ها :
۴-۲-۱- توصیف فراوانی جنسیت مورد مطالعه

جدول۱-۴ توزیع فراوانی ترکیب جنسی کارمندان، مدیران و مشتریان در واحدهای نمونه

جنس

فراوانی مطلق

درصد فراوانی نسبی

درصد فراوانی تجمعی

مرد*

۴۸۹

۶۹٫۳

۶۹٫۳

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...