طرح های تحقیقاتی و پایان نامه ها – جدول شماره ۱۱- مقدار اثر و معنی داری تاثیر ایجاد معنای شخصی بر کیفیت مراقبت پرستاری – پایان نامه های کارشناسی ارشد |
این آزمون برای گرفتن مجوز لازم جهت استفاده از رگرسیون و ضریب همبستگی پیرسون بر متغیرهای مستقل و وابسته اعمال میگردد تا نرمال بودن اطلاعات اثبات گردد در این آزمون با توجه به فرضیات زیر گام به بررسی نرمال بودن داده ها نهاده شده است:
داده ها دارای توزیع نرمال هستند.
داده ها دارای توزیع نرمال نیستند.
نحوه داوری
با توجه به جدول آزمون اسمیرنف کولموگروف اگر سطح معنی داری برای کلیه متغیرهای مستقل و وابسته بزرگتر از سطح آزمون (۰٫۰۵)باشد توزیع داده ها نرمال میباشد. همچنین می توان از قضیه حد مرکزی توزیع نرمال بودن متغیرها را سنجید. در این قضیه هر گاه حجم نمونه بزرگتر از ۳۰ باشد می توان توزیع داده ها را نرمال در نظر گرفت .
جدول شماره۹٫ آزمون کولموگروف اسمیرنوف متغیرهای پژوهش
همان طور که از داده های جدول ۴-۳ مشخص است، سطح معناداری آزمون کلموگروف- اسمیرنوف برای تمامی متغیرهای پژوهش بیشتر از مقدار ۰۵/۰ است. در نتیجه تمامی متغیرهای مورد بررسی در پژوهش حاضر دارای توزیع نرمال میباشند.
۴-۳-۲ مدلسازی معادلات ساختاری با بهره گرفتن از PLS:
در این قسمت بااستفاده از PLS ، به بررسی اثرگذاری و یا عدم اثرگذاری عوامل یاد شده پرداخته می شود و در ادامه شاخص های سنجش عوامل و ضریب تعیین عوامل نیز مورد بررسی قرارگرفت.
اعداد T یا معنی دار بودن اثر متغیرها را برهم نشان میدهند . اگر عدد معنی داری از ۱٫۹۶ بیشتر باشد یعنی اثر مثبت وجود دارد و معنادار است و اگر از ۱٫۹۶ کوچکتر باشد یعنی اثر منفی دارد ولی معنادار نیست.
ضرایب استاندارد ، اگر بالای ۰٫۶ باشند ، بدین معنا است که ارتباط قوی ای میان دو متغیر وجود دارد و اگر عدد بین ۰٫۳ و ۰٫۶ باشد ارتباط متوسط و اگر زیر ۰٫۳ باشد ، ارتباط ضعیفی وجود دارد . (آذر و مومنی ، جلد اول ، ۱۳۸۷)
شکل شماره۲ : نتیجه اجرای مدل پیشنهادی تحقیق با ضرایب استاندارد
در شکل ۴-۷ میزان تاثیر متغیرهای مستقل بر بروی متغیر وابسته نمایش داده شده است . در این شکل مقدار ضرایب استاندارد در روی فلش ها نمایش داده شده است. هم چنین بارهای عاملی هر یک از شاخص های اندازه گیری متغیرها نیز بر روی فلش ها مشخص شده است که در انتهای این فصل میزان اولویت هر یک از شاخص ها در تبیین واریانس متغیرها نیز بررسی خواهدشد .
شکل شماره ۳ : نتیجه اجرای مدل پیشنهادی تحقیق با مقادیر معنی داری ( T )
فرضیه یک: تفکر انتقادی وجودی برکیفیت مراقبت پرستاری بیمارستانهای آموزشی درمانی شهر بندرعباس تاثیر معنا داری دارد.
در شکل ۴-۷ مشاهده می شود که تفکر انتقادی با علامت tafakor و کیفیت مراقبت پرستاری با علامت keyfiat در نظر گرفته شده است . همان طور که در شکل ۴-۶ دیده می شود ، تفکر انتقادی اثری برابر ۰٫۱۹- بر کیفیت مراقبت پرستاری دارد . در شکل ۴-۷ نیز عدد ۰٫۸۷۵مقدار ارزش T آن میباشد که کوچکتر بودن از ۱٫۹۶ نشان دهنده معنادار نبودن اثر میباشد . یعنی با ۹۵ درصد اطمینان ( سطح معنی داری ۵ درصد ) می توان گفت که تفکر انتقادی تاثیر معناداری بر کیفیت مراقبت پرستاری ندارد و چون مقدار اثر از ۰٫۳ کمتر است ، پس نشان میدهد که اثر خیلی ضعیف است و معنادار نیست میباشد و در اخر نتیجه می گیریم که :
فرضیه شماره ۱ رد می شود.
جدول شماره۱۰- مقدار اثر و معنی داری تاثیر تفکر انتقادی بر کیفیت مراقبت پرستاری
ارزش T
مقدار اثر
متغیر وابسته
متغیر مستقل
۰٫۸۷۵
۰٫۱۹-
کیفیت مراقبت پرستاری
تفکر انتقادی
فرضیه ۲: ایجاد معنای شخصی برکیفیت مراقبت پرستاری بیمارستانهای آموزشی درمانی شهر بندرعباس تاثیر معنا داری دارد.
در شکل ۴-۷ مشاهده می شود که ایجاد معنای شخصی با علامت mana و کیفیت مراقبت پرستاری با علامت keyfiat در نظر گرفته شده است . همان طور که در شکل ۴-۷ دیده می شود ، ایجاد معنای شخصی اثری برابر ۰٫۱۳۹- بر کیفیت مراقبت پرستاری دارد . در شکل ۴-۸ نیز عدد ۰٫۷۲۹ ارزش T آن میباشد که کوچکتر بودن از ۱٫۹۶ نشان دهنده معنادار نبودن اثر میباشد . یعنی با ۹۵ درصد اطمینان ( سطح معنی داری ۵ دصد ) می توان گفت که ایجاد معنای شخصی تاثیر معناداری بر کیفیت مراقبت پرستاری ندارد و چون مقدار اثر از ۰٫۳ کمتر است ، پس نشان میدهد که اثر خیلی ضعیف است و معنادار نیست میباشد و در اخر نتیجه می گیریم که :
فرضیه شماره ۲ رد می شود.
جدول شماره ۱۱- مقدار اثر و معنی داری تاثیر ایجاد معنای شخصی بر کیفیت مراقبت پرستاری
ارزش T
مقدار اثر
متغیر وابسته
متغیر مستقل
۰٫۷۲۹
۰٫۱۳۹-
کیفیت مراقبت پرستاری
ایجاد معنای شخصی
فرضیه ۳ : آگاهی متعالی برکیفیت مراقبت پرستاری بیمارستانهای آموزشی درمانی شهر بندرعباس تاثیر معنا داری دارد.
در شکل ۴-۷ مشاهده می شود که آگاهی متعالی با علامت agahi و کیفیت مراقبت پرستاری با علامت keyfiat در نظر گرفته شده است . همان طور که در شکل ۴-۷ دیده می شود ، آگاهی متعالی اثری برابر ۰٫۰۴۸- بر کیفیت مراقبت پرستاری دارد . در شکل ۴-۸ نیز عدد ۰٫۳۰ ارزش T آن میباشد که کوچکتر بودن از ۱٫۹۶ نشان دهنده معنادار نبودن اثر میباشد . یعنی با ۹۵ درصد اطمینان ( سطح معنی داری ۵ درصد ) می توان گفت که آگاهی متعالی تاثیر معناداری بر کیفیت مراقبت پرستاری ندارد و چون مقدار اثر از ۰٫۳ کمتر است ، پس نشان میدهد که اثر خیلی ضعیف است و معنادار نیست میباشد و در اخر نتیجه می گیریم که :
فرضیه شماره ۳ رد می شود.
جدول شماره ۱۱- مقدار اثر و معنی داری تاثیر اگاهی متعالی بر کیفیت مراقبت پرستاری
ارزش T
مقدار اثر
متغیر وابسته
متغیر مستقل
۰٫۳۰
۰٫۰۴۸-
کیفیت مراقبت پرستاری
آگاهی متعالی
فرضیه ۴ : توسعه موقعیت هوشیاری برکیفیت مراقبت پرستاری بیمارستانهای آموزشی درمانی شهر بندرعباس تاثیر معنا داری دارد.
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1401-09-25] [ 10:02:00 ق.ظ ]
|