۲-۱۲-۱ تکنیک آزادی عاطفی

روش رهاسازی عاطفی یک راه به سوی رهاشدن موفقیت آمیز از خاطرات گذشته و کنترل اضطراب و استرس و سپردن تجربیات به ذهن منطقی شما و برخورداری از آسودگی خاطر است. هیچ دشمنی بزرگتر از تصویر ذهنی منفی یا استرس بالا برای سلامت جسمی شما نیست. بسیاری از افراد، ابتدا در اجرای روش اند . درس اول: چون بر موانع احساسی در وهلۀ اول غلبه نمی‌کنند، برای موفقیت در چنین رژیمی، توصیه می‌شود بر غلبه بر موانع عاطفی خود کار کنید، چه آن ها بر اساس عوامل اضطراب زندگی باشند و چه صدمات عاطفی. القای احساسات و افکار مثبت تکنیک‌هایی دارد که حس آرامش درونی ایجاد می‌کند. درس دوم: یافتن یک ‌دندان‌پزشک با اطلاعات روز: دندانپزشکی را بیابید که اطلاعات بهروز داشته باشد. درس سوم: نمکِ خوب استفاده کنیددرواقع بسیاری از افراد با رژیم‌های غذایی کم نمک آسیب می‌بینند. نمک واقعاً برای زندگی ضروری و بدون آن نمی‌توان زندگی کرد. درس چهارم: سیگار کشیدن را ترک کنید. اعتمادبه نفس و تمرکز بر ترک باعث می‌شود تا خیلی راحت، ‌سیگار کشیدن را ترک کنید!‌با این‌حال اشتباه نکنید و به داروهای ترک سیگار متوسل نشوید. البته همانند همۀ داروها، این ها نیز با طیف گسترده‌ای از عوارض که برای سلامت شما مضرند حامل خطرات بسیار بالاتر مانند افسردگی، خشونت و خودکشی اند.درس پنجم: ازخطرات مایکروویو مطلع باشید.مایکروویو به طورجدی مواد مغذی موجود در مواد غذایی شما را ازبین می‌برد. بااین حال، حرارت مایکروویو به نظر می‌رسد، زیانبارتر باشد. درس ششم: اجتناب از استفاده از ضدعرقها : اگر شما اکنون از ضدعرق استفاده می‌کنید، توجه داشته باشید اگر لکه‌هایی در ناحیۀ زیر بغل پیراهن خود دیدید، به دلیل عرق نیست، بلکه از آلومینیوم ضدعرق است.اگر می‌توانید، در طول روز زیر بغل را چند بار با یک پارچه یا حولۀ خیس پاک کنید. درس هفتم: با خواب مناسب، بهترین شب را از آن خود سازید. خواب خوب شبانه با اهمیت برنامۀ غذایی برابری می‌کند. برای همین، خواب در تاریکی مطلق بسیار مهم شمرده شده است.

درس هشتم:بگذارید آفتاب به زندگیتان وارد شود نور خورشید در تأمین مواد مغذی شبکیۀ چشم شما بسیار مهم است. درس نهم: در صورت امکان اجتناب از حمل اطلاعات میدانهای امواج رادیویی و الکترومغناطیس بدن همۀ موجودات زنده یک میدان جریان مستقیمDC دارد و جریان الکتریکی تولید و سراسر بدن شما را در کنترل رشد و بازسازی درگیر می‌کند (نبوی و همکاران،۱۳۸۱).

۲ – ۱۳ مقایسه بیماری ام اس در زنان ومردان

بررسی‌های محققان انجمن ام‌اس در امریکا(ماسا)[۲۲] نشان می‌دهد که اگرچه زنان دو برابر بیشتر از مردان به ام‌اس مبتلا می‌شوند(بلادی مقدم ۱۳۸۶)، ولی شدت بیماری در هر دو گروه یکسان است. این بیماری زنان را به طور نامتناسبی تحت تاثیر قرار می‌دهد. پزشکان دانشکده پزشکی هاروارد (HMS) گزارش می‌دهند که با وجود احتمال بیشتر ابتلای زنان ‌به این بیماری، زنان علائم ام‌اس را با شدتی بیشتر از مردان تجربه نمی‌کنند. نشانه ها در هر دو گروه مردان و زنان، بسته به محل و شدت آسیب عصبی ناشی از التهاب متفاوت است.زنان مبتلا به ام‌اس ممکن است از دست دادن بینایی یا جزئی یا کامل را تجربه کنند. این مشکل اغلب در یک چشم رخ می‌دهد و درد نیز ممکن است وجود داشته باشد. به علاوه علائم مربوط به چشم از جمله دوبینی یا تاری دید، حرکات غیرارادی چشم و ناراحتی کلی چشم و مشکلات بینایی نیز در مبتلایان وجود دارد. همه این نشانه ها به علت ضایعات ام‌اس در بخشی از مغز که مسئول کنترل و هماهنگی دید است، می‌باشد. هر دو اختلال عملکرد مثانه و علائم روده‌ای اغلب در مبتلایان به ام‌اس رخ می‌دهد. مشکلات مثانه با اختلال در مسیر سیستم عصبی در عضلات مثانه و همچنین در اسفنگتر مجرای ادراری کنترل ایجاد می‌شود. با توجه به تحقیقات پژوهشگران انجمن ام‌اس در امریکا، درصد زیادی از افراد مبتلا به ام‌اس هم زنان و هم مردان از بی نظمی روده در طول دوره بیماری رنج می‌برند. علائم مثانه و روده شامل اشکال در شروع ادرار کردن، اصرار مکرر و یا نیاز به ادرار کردن، عفونت مثانه، نشت ادرار یا مدفوع،‌ یبوست، اسهال و بی حسی یا درد است (بلادی مقدم ، ۱۳۸۶).

به گفته محققان، احساس بی حسی، درد و سوزن سوزن شدن در بسیاری از افراد مبتلا به ام‌اس، از جمله زنان رایج است. به همین دلیل اغلب در سراسر بدن و یا در اندام‌های خاص مشکلاتی را تجربه می‌کنند. بی حسی به صورت “سوزن و سوزن” و یا حس سوزش نشانه‌ای است که بیش از نیمی از افراد مبتلا به ام‌اس باید برای مقابله با نوعی از درد در طی بیماری خود داشته باشند. در حالی که برخی انواع درد به طور مستقیم به ام‌اس مربوط است، انواع دیگری از درد ممکن است به صورت جانبی ام‌اس را تحت تاثیر دهد. هم زنان و هم مردان مبتلا به ام‌اس ممکن است مشکل در صحبت کردن یا بلع را تجربه کنند. مشکلات گفتاری شایع عبارتند از نامفهوم و یا ضعیف بیان کردن و همچنین از دست دادن کنترل سرعت صحبت کردن. در برخی از افراد نیز تغییر در کیفیت گفتار آنان، مانند صدای خشن ایجاد می‌شود. ضایعات ام‌اس نیز می‌تواند با مشکلات بلع بروز کند. مشکلات جویدن و حرکت مواد غذایی به پشت دهان و همچنین توانایی بدن به حرکت غذا از طریق مری و به معده را تحت تاثیر قرار دهد. حالات دیگر علائم مغزی و عصبی ممکن است به ضایعات ام‌اس در مناطق مغز منجر شود و این می‌تواند هر دو گروه از زنان و مردان را تحت تاثیر قرار دهد. برخی از افراد مبتلا به ام‌اس از یک دوره کاهش توجه، از دست رفتن حافظه یا قضاوت ضعیف اطلاع می‌دهند. همچنین معمول است این مشکلات به استدلال مشکل و یا حل مسئله منجر شود. دیگر نشانه ها شامل افسردگی یا آسیب به ناحیه‌ کنترل احساسات در مغز و یا فشارهای ناشی از بیماری شامل سرگیجه، مشکلات تعادل یا سرگیجه (احساس چرخش) همراه با از دست دادن شنوایی است. مردان و زنان هر دو می‌توانند اختلال عملکرد جنسی با ام‌اس را تجربه کنند. علاوه بر این، زنان ممکن است متوجه نرمی واژن و یا درد در حین مقاربت شوند. محققان انجمن ام‌اس در امریکا می‌گویند: خبر خوب برای زنان مبتلا به ام‌اس این است که بیماری هیچ تاثیری در باروری ندارد. در واقع، علائم ام‌اس در بسیاری از زنان در دوران بارداری تثبیت می‌شود و یا بهبود می‌یابد. اگر چه زنان بیش از مردان در معرض خطر ابتلا به ام‌اس قرار دارند، ولی شدت علائم برابر با مردان است، اگر چه در حال حاضر هیچ درمان قطعی برای ام‌اس وجود ندارد، اما بسیاری از بیماران مبتلا به ام‌اس هنوز هم می‌توانند یک زندگی با کیفیت داشته باشند. به گفته محققان همان‌ طور که برای هر کسی که مبتلا به ام‌اس باشد یا نه، انتخاب شیوه های زندگی می‌تواند تفاوت در کیفیت زندگی را تعیین کند(حبیب اللهی ،۱۳۸۶).

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...