" دانلود متن کامل پایان نامه ارشد – On Air Law – 1 " |
“
-
- . Matte,op.cit.at370. ↑
-
- . Verschoor,(1983)op.cit.at2. ↑
-
- . خسروی، مجید، هوا و فضا از دیدگاه حقوقی، (ناشر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سال۱۳۸۱)، ص ۵۴٫ ↑
-
- . Chicago Convention,1944 ICAODoc.7300/6,15UNTS6605. ↑
-
-
- . برای ملاحظه آرای دادگاه های مختلف و نحوه ایجاد رویه قضایی رک: منصور جباری، حقوق حمل و نقل هوایی (تهران : میزان ، ۱۳۹۰). ↑
-
-
- . پرویز ذوالعین ، مبانی حقوق بین الملل عمومی ، دفتر مطالعات سیاسی و بین الملل وزارت خارجه ( تهران ؛ مؤسسه چاپ و انتشار، ۱۳۷۷ ) ص ۷۱۱ . ↑
-
- ۱٫Eliashive, Arlazar,“Article 28(1) of the Warsaw Convention“, (Montreal:McGiII University1972), at page 2. ↑
-
- ۱٫ Ibid. ↑
-
- ۲٫ Ibid. ↑
-
- ۳٫Ibid, at page 3; from: Shawcross and Beaumont ,On Air Law, 3rd edition by P.B.Keenan, A.Lester and P.Martin(London, Butterworths, 1966),Vol 2,at page 49. ↑
-
- ۱٫ Edet Amana Idorenyin,“The Montreal Convention of 1999: Problems AndProspects”, (Montreal: McGiII University 2002), at page10. Available at: www.digitool.library.mcgill.com ↑
-
- ۲٫Eliashive, op.cit, at page 3. ↑
-
- ۳٫ Ibid, and see also: Edet Amana, op.cit, at page 19. ↑
-
- ۱٫Edet Amana, op.cit. ↑
-
- ۲٫Hague Protocol, supranote46 , art. XXVI. ↑
-
- ۳٫ Ibid., art. III. ↑
-
- ۴٫ Ibid., art. IV. ↑
-
- ۵٫ Ibid., art. XI. ↑
-
- ۶٫ Ibid.,art; X. ↑
-
- ۷٫ Ibid., art. XII. ↑
-
- ۸٫ Ibid., art. IX. ↑
-
- ۹٫ Ibid., art. XV. ↑
-
- ۱٫ Ibid., art XIII. ↑
-
- ۲٫ Ibid., art. I(b). ↑
-
- ۳٫ Ibid.,art.I©. ↑
-
- ۴٫ Ibid.,art. III (2). ↑
-
- ۵٫Edet Amana, op.cit, at page 24. ↑
-
- ۶٫ Ibid, art.1. ↑
-
- ۱٫ Unlawfulinterference withaircraftby persons on board. ↑
-
- ۲٫Guatemala City Protocol, art. VIII. ↑
-
- ۳٫ Ibid.,art. II. ↑
-
- ۴٫ Ibid.,art. XII. ↑
-
- ۵٫Ibid., art. XX. This provision makes it statistically impossible to bring the Protocol into force without ratification by the US. ↑
-
- ۱٫ EdetAmana, op.cit. at page 32; from: M. Milde “The Warsaw System of Liability in International Carriage by Air: History, Merits and flaws …and the New ‘non-Warsaw’ Convention of 28 May 1999” (1999) 14 Annals of Air &. Space Law.at page 167. ↑
-
- ۲٫ Ibid. ↑
-
- ۳٫ Ibid, at page 29. ↑
-
- ۴٫Agreement Relating to Liability Limitations of the Warsaw Convention and The HagueProtocol, Signed at Montreal on 13 May 1966, CAB No. 18900, (1982) 49 U.S.C. Ss 1502. ↑
-
- ۵٫ The Japanese Initiative of 1992. ↑
-
- ۶٫ IATA IntercarrierAgreement on Passenger Liability, Kuala Lumpur, and 31 October 1995 reproducedin(1997) XXI. ↑
-
- ۱٫ The European Communîty adopted EU, Council Regulation (EC). No. 2027/97 of 9 October 1997 on air carrier liability in the event of accidents, [1997] O.J.L.285/1. ↑
-
- ۲٫Edet Amana, op.cit, at page 36. ↑
-
- ۱٫ Ibid. ↑
-
- ۲٫ Ibid. ↑
-
- ۳٫ پابلو مندس دولیون، ترجمه: ماشاا… بنا نیاسری، «کنوانسیون مونترآل: تجزیه و تحلیل برخی از جنبههای روزآمد و ادغام شدهسیستم ورشو»، مجله حقوقی بینالمللی، پاییز ۱۳۸۳، ش ۳۱٫ ص ۲۶۶٫ ↑
-
- ۴٫ Fifth Jurisdiction ↑
-
۵٫ همان، به نقل از:George N.Tompkins, The Future for the Warsaw Convention Liability, The Aviation Q.38,43(1999)
– ↑
-
- ۱٫ماده ۲۷ کنوانسیون مونترآل مربوط به “آزادی قراردادی” میباشد. این مقرره، محدود به این شده است که توافق های بین متصدی حمل و مسافر، با مقررات کنوانسیون مونترآل مخالف نباشد و هدف آن، هدایت توافقاتی است که بین طرفین ( متصدی حمل و مسافر) صورت میگیرد. ↑
-
- ۲٫ Serrao J.D, Jacqueline Elil, “The Montreal convention of 1999: a “Well-Worn” Restructuring of Liability and Jurisdiction”,( Montreal:McGiII University 1999)at page 33. ↑
-
۳٫ Convention for the Unification of Certain Rules for International Carriage by Air, ۲۸ May 1999,ICAO DCW Doc. No. 57.Available at: www.lexmercatoria.org
برای دیدن متن فارسی کنوانسیون مونترآل رجوع کنید به: بنیاسری،ماشاا…، مجله حقوقی، نشریه دفتر خدمات حقوقی بینالمللی جمهوری اسلامی ایران، شماره ۳۱، پاییز ۱۳۸۳، صص ۳۹۰-۳۱٫ ↑
-
- ۴٫ Edet Amana, op.cit. ↑
-
- . بهروز اخلاقی، پیشین، صص ۷۳- ۶۷٫ ↑
-
- . همان. ↑
-
- . Matte, op. cit. at 125- 131. ↑
-
- . Provisional International Civil Aviation Organization (PICAO); 171 UNTS 345. ↑
-
- . Interim Agerrment on International Civil Aviation. ↑
-
- . طبق ماده ۱۷ موافقتنامه موقت سازمان بین الملل هواپیمایی کشوری، با پذیرش موافقتنامه از طرف ۲۶ کشور، موافقتنامه به مرحله اجرا درآمد. ایالات متحده آمریکا به عنوان نگهدارنده سند تعیین شده بود. ↑
-
- . B. Chang, The Law of International Air Transport (London: Stevens, 1962) at 64. ↑
-
- . مقر دایمی سازمان، شهر مونترال کانادا میباشد. مقر سازمان می تواند موقتاً به محل دیگری منتقل شود. در سال ۱۹۵۴ مجمع عمومی ایکائو ماده ۴۵ کنوانسیون را بدین صورت اصلاح کرد که مقر سازمان می تواند با تصمیم مجمع موقتاً به محل دیگری انتقال یابد. این تصمیم با تعداد آرایی که مجمع تعیین می نماید و بهر حال نباید کمتر از سه پنجم مجموع دول متعاهد باشد اتخاذ خواهد شد. ↑
-
- . L. Weber, International Civil Aviation Organization: An Introduction (The Netherlands: Kluwer Law International, 2007) at 2. ↑
-
- . Agreement between the United Nations and International Civil Aviation Organization, dated 13 May 1974, ICAO Doc. 7970; UNTS Vol. 8 (1947), p. 324 et seq. ↑
-
- . The Convention on the privileges and Immunities of the Specialized Agencies of 21 NOV. 1974; 33 UNTS 242 – ۲۶۱٫ ↑
-
- . ماده ۴۷ کنوانسیونشیکاگو. ↑
-
- . Article 2 of the Convention on the Privileges and Immunities of the Specialized Agencies. ↑
“
فرم در حال بارگذاری ...
[دوشنبه 1401-09-21] [ 09:50:00 ب.ظ ]
|