فایل های مقالات و پروژه ها | ۲-۲-۲-۱۴٫ اهمیت هوش هیجانی در زندگی – 1 |
۲-۲-۲-۱۴٫ اهمیت هوش هیجانی در زندگی
به اعتقاد برخی صاحب نظران هوش هیجانی در زندگی اهمیت زیادی داشته و می توان حداقل برخی از مشکلات زندگی بشر امروزی را با هوش هیجانی حل نمود (گلمن، ۱۹۹۵ ).
در زیر مدلی ارائه شده که نشان میدهد هوش هیجانی نقش بالقوه در زندگی عادی افراد دارد. در این مدل منظور از رویدادهای زندگی همان رخدادهای مهم زندگی مانند ازدواج، یافتن شغل، مرگ یک عزیز و رویدادهای عادی زندگی مثل ملاقات با دوستان و .. میباشد. پیامدها یا برآیند زندگی، به شیوه بالقوه زندگی افراد همراه با رویدادهای مهم زندگی اشاره دارد. به طور کلی انتظار می رود افرادی که هوش هیجانی پایینی دارند نتوانند با حوادث فشارزای زندگی (خطb) سازگار شوند و بنابرین واکنش های افسرده وار بیشتری از خود نشان میدهند، در حالی که افراد دارای هوش هیجانی بالا پاسخ های سازشی و انطباقی بیشتری نسبت به وقایع منفی زندگی از خود نشان داده و با رویدادهای زندگی برخورد مستقیمی دارند (ابراهیمی کوه بنانی، ۱۳۹۰).
تطابق و سازگاری
پیامدهای زندگی
رویدادهای زندگی
سلامت روانی
کیفیت روابط b رویدادهای اساس زندگی سرگرمی های
موفقیت شغلی روزمره
موفقیت تحصیلی c a هیجانات دیگر
هوش هیجانی
دریافت ابزار و اداره عواطف
سلامت جسم رویدادهای برجسته زندگی
شکل ۲-۴٫ نقش هوش هیجانی در زندگی
-
- – Fitness ↑
-
- – Enill” ↑
-
- – Rutter ↑
-
- – Bradberry & Greaves ↑
-
- ۱- C.F: sharf.Richard.S, theories of psychotherapy and counseling ↑
-
- ۲- Maye &, Salovey ↑
-
- ۳- Tylor ↑
-
- ۴- Bar-on ↑
-
- -Saarni ↑
-
- -Goleman ↑
-
- – schurte ↑
-
- – Bachman ↑
-
- – Violence ↑
-
- – Martin ↑
-
- – Meiselman ↑
-
- – Gelles ↑
-
- – Kemp, Silverman & et al ↑
-
- – Kropp & et. al ↑
-
- – Strauss, M. A. & Gelles, R. J. ↑
-
- – Russell & et. al ↑
-
- – Oleary ↑
-
- – Julian & et. al ↑
-
- – Fall and et al ↑
-
- – Archavanitkni & Pramualvatana, 1999 ↑
-
- – Hampton & others ↑
-
- – Dobash & Dobash ↑
-
- – Straus & et al ↑
-
- – Fugan & Browne ↑
-
- – Deschner ↑
-
- – Hamberger & Hastings ↑
-
- – Saenger ↑
-
- – Steinmetz & Lucca ↑
-
- – Sniechowski & Sherven ↑
-
- – Violence Resistance(VR) ↑
-
- – Common Couple Violence(CCV) ↑
-
- – Johnson, M. P ↑
-
- – Rempel ↑
-
- – Battered child syndrome ↑
-
- – Kemp, H. C., & et al ↑
-
- – Hudson ↑
-
- – Ferguson & Beck ↑
-
- – Intergenerational transmission ↑
-
- – Bowen ↑
-
- – Hotaling & Sugarman ↑
-
- – Cultural spillover ↑
-
- – Gartener & et al ↑
-
- – Kashani, J. H., and Allan, W. D ↑
-
- – Belsky ↑
-
- – Daton ↑
-
- – Blood & Wolf ↑
-
- – Gillespie & Sconzoni ↑
-
- – Gilles & Sims ↑
-
- – Zwi ↑
-
- – Ellsberg, Heise, Pena & Agurto ↑
-
- – Domestic Violence ↑
-
- – Mooney ↑
-
- – Gazmarian, Lazorick & Spitz ↑
-
- – Golman ↑
-
- – Gij & Berlayner ↑
-
- Emotional Intelligence- ↑
-
- – Physical Quotient ↑
-
- – Intelligence Quotient ↑
-
- – Emotional Quotient ↑
-
- – Spiritual Quotient ↑
-
- – Winepine ↑
-
- – Self Awareness ↑
-
- – Emotion Management ↑
-
- – Self – motivation ↑
-
- Sympathy ↑
-
- – Relationship Arrangement ↑
-
- ۴- Baron ↑
-
- – Golman ↑
-
- – Mayer & Salovey ↑
-
- – Jordan ↑
-
- ۲- Hartel ↑
-
- – Strategic ↑
-
- – Perception ↑
-
- – Honest ↑
-
- – Emotional Internalization ↑
-
- – Gobel,R.,Dolan,S.,andCerdin,J ↑
-
- – Emotional Understanding ↑
-
- – Emotional Management ↑
-
- – Potential ↑
-
- – Self- awareness ↑
-
- – Self- management ↑
-
- -Soial awarreness ↑
-
- – Relationship management ↑
-
- – Competence ↑
-
- -Petrides,k.v., Pita,R., and Kokkinaki,F ↑
-
- – Averill, j.r ↑
-
- ۲-Interpersonal intelligence ↑
-
- ۳-Intra personal intelligence ↑
-
- ۱-Duckett &Macfarlance ↑
-
- ۲-Moriarty & Buckley ↑
-
- -Digiuseppe, B.R ↑
-
- – Gardner,L., and Stough,C ↑
-
- ۳-Bardzil &Slaski ↑
-
- ۱-Individual Skills ↑
-
- ۲- Social skills ↑
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1401-09-25] [ 09:28:00 ق.ظ ]
|