۴-۳- بخش دوم: آمار استنباطی و آزمون فرضیه‌ها ۶۹
۴-۳-۱- بررسی توزیع داده‌ها ۶۹
۴-۳-۲- آزمون فرضیات ۷۰
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها
۵-۱- مقدمه ۷۷
۵-۲- نتیجه‌گیری ۷۷
۵-۳- مقایسه یافته‌ها با پژوهشهای پیشین ۷۸
۵-۴- پیشنهادها برای پژوهشهای آتی ۸۳

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۵-۵- محدودیت‌های پژوهش ۸۴
پیوست‌ها ۹۳
فهرست جدول‌ها
عنوان صفحه
جدول ۲-۱- ابزارهای حسابداری مدیریت به نقل از گروه مشاوران پنکو ۲۹
جدول ۲-۲- مقایسه حسابداری مالی و حسابداری مدیریت راهبردی ۲۱
جدول ۲-۳- تعریف جدید سرمایه فکری ۲۲
جدول۲-۴- مقایسه مفهوم­سازی­های سرمایه­ فکری ۳۲
جدول ۲-۵- راهنمای فرمول‌های سرمایه فکری ۴۰
جدول ۳-۱- جدول محاسبه حجم نمونه ۵۱
جدول ۳-۲- جدول مورگان ۵۳
جدول ۳-۳- برآورد پایایی با آلفای کرونباخ برای پرسشنامه سرمایه فکری ۵۵
جدول ۳-۴- برآورد پایایی با آلفای کرونباخ برای پرسشنامه حسابداری مدیریت ۵۶
جدول ۳-۵- شیوه نمره گذاری ۵۹
جدول ۳-۶- ابعاد و شماره سؤالات ۵۹
جدول ۴-۱-توزیع فراوانی بر حسب جنسیت مشتریان ۶۲
جدول ۴-۲- توزیع فراوانی بر حسب سن ۶۳
جدول ۴-۳- توزیع فراوانی بر حسب سطح تحصیلات ۶۴
جدول ۴-۴- توزیع فراوانی بر حسب سابقه کاری ۶۵
جدول ۴-۵- برآورد میانگین و انحراف معیار مولفه‌های سرمایه‌های انسانی ۶۶
جدول ۴-۶- برآورد میانگین و انحراف معیار مولفه‌های سرمایه‌های ساختاری ۶۷
جدول ۴-۷- برآورد میانگین و انحراف معیار مولفه‌های سرمایه‌های مشتری ۶۸
جدول ۴-۸- برآورد میانگین و انحراف معیار مولفه‌های دانش حسابداری مدیریت ۶۸
جدول ۴-۹- بررسی توزیع داده‌ها ۶۹
جدول ۴-۱۰- متغیرهای وارد و خارج شده ۷۰
جدول ۴-۱۱- برآورد خلاصه مدل رگرسیونی ۷۰
جدول ۴-۱۲- تحلیل Anova و تعیین سطح معنی داری مدل ۷۱
جدول۴-۱۳- ضرایب وزنی رگرسیونی ۷۱
جدول ۴-۱۴- آماره ضریب اسپیرمن ۷۲
جدول۴-۱۵- آماره ضریب اسپیرمن ۷۳
جدول ۴-۱۶- آماره ضریب اسپیرمن ۷۴
جدول ۴-۱۷- جدول رگرسیونی ۷۴
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار ۴-۱-توزیع فراوانی بر حسب جنسیت مشتریان ۶۳
نمودار ۴-۲- توزیع فراوانی بر حسب سن ۶۴
نمودار ۴-۳- توزیع فراوانی بر حسب سطح تحصیلات ۶۵
نمودار ۴-۴- توزیع فراوانی بر حسب سابقه کاری ۶۶
شکل ۱-۱- عوامل مؤثر بر سرمایه فکری ۸
شکل ۱-۲- مفهوم سازی اجزای سرمایه فکری ۱۰

چکیده

امروزه عناوینی چون سازمان موفق، ماندگار، آرمانی، رهسپار تعالی، سرآمد، متعالی و… از عبارت­های رایج حوزه مطالعاتی سازمان و مدیریت‌اند و گروه‌های مختلفی از افراد به دنبال شناسایی و معرفی ویژگی­های این قبیل سازمان‌ها هستند. از این رو، مفهوم سرمایه فکری در سازمان‌های دولتی به طور روزافزونی مورد توجه قرارگرفته است، اکثر سازمان‌های دولتی به دنبال استقرار سیستم مدیریت دانش درون خود هستند، یکی از مهم‌ترین چالش­ها و مشکلات سیستم‌های حسابداری سنتی عدم انعکاس ارزش سرمایه ­های فکری در صورت‌های مالی و گزارشاهای سازمان‌هاست، در حالی که نقش سرمایه ­های فکری در ایجاد ارزش بسیار بالاتر از نقشی است که سرمایه ­های مالی ایفا می‌کنند، در دنیای امروز سیستم‌های حسابداری مدیریت نتایج اندازه‌گیری­های مالی و غیرمالی فعالیت‌های عملیاتی را گزارش می‌کنند.به عبارت دیگر با پیاده‌سازی تکیه در حسابداری مدیریت در سازمان از نظر سوددهی، برنامه‌ریزی، بودجه وغیره ساماندهی می‌شوند و این امرباعت می‌شود که اوضاع منابع انسانی، بهبود پیدا کند که خود تقویت سرمایه فکری را در پی دارد از این رو هدف از این پژوهش ، بررسی ارزیابی تأثیر حسابداری مدیریت بر افزایش سرمایه فکری سازمان‌های دولتی کشور می­باشد، برای انجام این پژوهش ، از پرسشنامه ارزیابی حسابداری مدیریت و پرسشنامه سرمایه فکری بونتیس استفاده شد و میان ۳۸۴ نفر از کارکنان سازمان‌های دولتی توزیع شد و از نرم­افزار SPSS برای تجزیه و تحلیل داده ­ها استفاده شد. یافته­های این پژوهش حاکی از آن است که رابطه معناداری میان حسابداری مدیریت و سرمایه فکری در سازمان‌های دولتی وجود دارد.
واژگان کلیدی:
حسابداری مدیریت، سرمایه فکری، سازمان‌های دولتی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...