منابع پایان نامه کارشناسی ارشد ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین |
در جدول ۴-۱۴ فراوانی و درصد سوالات مربوط به مولفه نقش ICT در روش تدریس در قالب پنج گزینه ارائه شده است. این مولفه شامل ۱۱ خرده مولفه به شرح زیر می باشد: ۳۲- باعث درگیر شدن فراگیران با فرایند یادگیری می شود ۳۳- باعث پیاده شدن روش های مورد علاقه دانش آموزان می شود ۳۴- باعث ایجاد محیط مشارکتی برای تدریس می شود ۳۵- باعث استفاده از روش های مختلف تدریس می شود ۳۶- باعث اجرای آسان تر روش های تدریس می شود ۳۷- باعث اختلال در روش های تدریس سنتی می شود ۳۸- باعث اختلال در تمرکز دانش آموزان می شود ۳۹- باعث هدر رفتن زمان کلاس می شود ۴۰- باعث بکارگیری روش های تدریس دانش آموز محور می شود ۴۱- باعث بکارگیری روش های تدریس معلم محور می شود ۴۲- باعث استفاده از منابع و ابزارهای دیگری غیر از کتاب درسی می شود.
( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
با توجه به اطلاعات مندرج در جدول ۴-۱۴ مشاهده می شود که گزینه زیاد در پاسخ به سوال ۳۲ از سوی ۸۷/۲۹ درصد معلمان انتخاب شده و از بیشترین فراوانی (۷۲) برخوردار می باشد. در سوال ۳۳، ۴۱/۳۹ درصد از معلمان گزینه زیاد را با بیشترین فراوانی (۹۵) انتخاب نموده اند. در سوال ۳۴، ۴۳/۳۴ درصد از معلمان گزینه زیاد را با بیشترین فراوانی (۸۳) انتخاب نموده اند. در پاسخ به سوال ۳۵ گزینه زیاد از سوی ۶۸/۳۵ درصد معلمان انتخاب شده و از بیشترین فراوانی (۸۶) برخوردار می باشد. در پاسخ به سوال ۳۶ گزینه زیاد از سوی ۸۷/۲۹ درصد معلمان انتخاب شده و از بیشترین فراوانی (۷۲) برخوردار می باشد. در پاسخ به سوال ۳۷ گزینه کم از سوی ۰۴/۲۹ درصد معلمان انتخاب شده و از بیشترین فراوانی(۷۰) برخوردار می باشد. در پاسخ به سوال ۳۸ گزینه هرگز از سوی ۸۳/۳۹ درصد معلمان انتخاب شده و از بیشترین فراوانی (۹۶) برخوردار می باشد. در پاسخ به سوال ۳۹ گزینه هرگز از سوی ۹/۴۱ درصد معلمان انتخاب شده و از بیشترین فراوانی (۱۰۱) برخوردار می باشد. در پاسخ به سوال ۴۰ گزینه متوسط از سوی ۹۷/۲۶ درصد معلمان انتخاب شده و از بیشترین فراوانی (۶۵) برخوردار می باشد. در پاسخ به سوال ۴۱ گزینه کم از سوی ۴۳/۳۴ درصد معلمان انتخاب شده و از بیشترین فراوانی (۸۳) برخوردار می باشد. در پاسخ به سوال ۴۲ گزینه زیاد از سوی ۳۹ درصد معلمان انتخاب شده و از بیشترین فراوانی (۹۴) برخوردار می باشد.
در جدول ۴-۱۴ بیشترین میانگین (۷۲/۳) نظر معلمان بر آنست که استفاده از ICT در روش تدریس موجب پیاده شدن روش های مورد علاقه دانش آموزان می شود و کمترین میانگین (۸۲/۱) نظر معلمان بر آنست که استفاده از ICT در روش تدریس موجب اختلال در تمرکز دانش آموزان می شود.
جدول۴-۱۴: فراوانی و درصد انتخاب هر گزینه در مورد نقش ICT در روش تدریس
گزینه
شاخص
آماری
سوال
بسیارکم
کم
متوسط
زیاد
بسیارزیاد
فراوانی
درصد
فراوانی
درصد
فراوانی
درصد
فراوانی
درصد
فراوانی
درصد
میانگین
۳۲
۱۵
۲۲/۶
۲۱
۷۱/۸
۷۰
۰۴/۲۹
۷۲
۸۷/۲۹
۴۷
۵/۱۹
۵۱/۳
۳۳
۸
۳۱/۳
۱۲
۰/۵
۶۲
۷۲/۲۵
۹۵
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1401-04-15] [ 05:42:00 ب.ظ ]
|