۳٫گلباز خانی پور و فاضل یزدی (۱۳۹۲) در تحقیقی تحت عنوان “ارزیابی و تعیین ساختار بهینه منابع و شاخص‌های عملکرد مالی بانک‌ها با بهره گرفتن از رویکرد ناپارامتریک” انجام دادند.در این پژوهش سعی شده است در ابتدای امر شاخص‌های ورودی و خروجی نهایی برای ارزیابی کارایی نسبی بانک‌های پذیرفته شده در بورس، با بهره گرفتن از تکنیک فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی شناسایی و سپس در مرحله بعد با جمع‌ آوری اطلاعات مربوطه، کارایی این واحدها با بهره گرفتن از یکی از تکنیک- های ناپارامتریک ارزیابی تحت عنوان تحلیل پوششی داده ها، اندازه گیری شود.ضمن اینکه در کنار این موارد به تحلیل حساسیت هر یک از ورودی و خروجی ها و همچنین رتبه بندی کامل واحدهای بانکی با بهره گرفتن از روش ارزیابی کارایی متقاطع پرداخته می شود.نتایج نشان داد در میان شاخص های ورودی، شاخص های کل سپرده هاو بدهی به بانک‌ها و در میان شاخص های خروجی، شاخص های سرانه سپرده، بازده سهام‌داران( ROI)، و بازده دارایی‌آموزش‌ها (ROA) عنوان حساسترین شاخص ها در ارزیابی کارایی نسبی بانک های پذیرفته شده در بورس شناسایی شده اند.

تحقیقات خارجی:

۱٫وو و لو[۴۵] در سال (۲۰۱۲) تحقیقی با عنوان رابطه بین CRM، RM و عملکرد تجاری در صنعت هتلداری تایوان انجام دادند.نتایج حاصل از مطالعه نشان داد که به کارگیری مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) تاثیر مثبت و قابل توجهی بر بازاریابی رابطه مند (RM)، و عملکرد تجاری هتل ها دارد.و جهت دستیابی به عملکرد بالاتر، انواع مختلف هتلها باید قبل از به کارگیری استراتژی های CRM، اولویت‌های اصلی و مهم خود را شناسایی نمایند (wu & lu, 2012).

۲٫پوپویچ و دیگران(۲۰۱۲) در تحقیقی با عنوان مزایای پیاده سازی سیستم هوش کسب و کاربه بررسی نقش سیستم های هوش کسب و کار در ارائه اطلاعات با کیفیت تأیید می کندو اینکه چقدر تحلیل جزئیات بر اجرای این سیستم ها و حل مسائل عمده ‌در مورد کیفیت اطلاعات کمک می‌کند.داده های تجربی از طریق یک نظرسنجی در سازمان های متوسط و بزرگ در اسلوونی جمع‌ آوری شده است.تجزیه و تحلیل کمی بر روی ۱۸۱ سازمان انجام گرفته است.با این حال تجزیه تحلیل دقیق نشان داد که تاثیر دسترسی به اطلاعات بیشتر است در حالی که کیفیت محتوای اطلاعات برای تصمیم گیری بهتر تجاری مهم تر است و ارزش بالاتری از سیستم های هوش کسب و کار را ارائه می‌دهد.

۳ ۰ مدیریت ریسک به موضوعی حیاتی در محیط علمی و عملی در دهه های اخیر تبدیل شده است.بیشترین ابزارهای هوش تجاری به منظور ارتقاء مدیریت ریسک استفاده شده اند و ابزارهای مدیریت ریسک نیز از روش های هوش تجاری بهره زیادی برده اند.(Wu, Chen,Shu Olson ; 2014 : 1)

۴ ۰ سیستم های هوش تجاری ( کسب و کار ) توانایی تجزیه و تحلیل اطلاعات تجاری را به منظور پشتیبانی و بهبود تصمیم گیری مدیریت درطیف وسیعی از فعالیت های کسب و کار را فراهم می آورند., Collier, Davern(Elbashir ;2008:135))

۵ ۰ برای افزایش ارزش شرکت ها و ماندن در محیط رقابتی , شرکت ها نیاز به درک مصرف کننده ها و محیط تجاری کسب و کار دارند.تاثیر مثبت سیستم اطلاعاتی بر شرکت ها ثابت شده است (۱:۲۰۱۴;Halim, Kurniawan , Hartono).

۶ ۰ قابلیت های تکنولوﮊیکی مانند کیفیت داده ها, دسترسی کاربران و یکپارچگی هوش تجاری با سیستم‎های دیگر برای موفقیت هوش تجاری ضروری است.هرچند که محیط تصمیم گیری بر رابطه موفقیت هوش تجاری و قابلیت های آن تاثیر دارد (۲۰۱۳:۱۳; Işık Jones,Sidorova).

۷ ۰ شاخص های کلیدی که بر موثربودن سیستم های هوش تجاری تاثیر می‌گذارند عبارتند از : صحت و دقت خروجی اطلاعات , انطباق نیازمندی ها و پشتیبانی از بهره وری سازمانی (Lin, Tsai, Shiang, Kuo, Tsai;2009:1).

۸٫بلوغ سیستم های هوش تجاری به دو بخش کیفیت اطلاعات یعنی کیفیت دسترسی به اطلاعات و کیفیت محتوای اطلاعات پیوند می‌خورد(۷۲۹:etal,.; 2012 Popovič).

۹٫ابتکار سیستم های هوش تجاری با بهبودی بازاریابی و فروش همراه است Popovič ; ۲۰۱۳:۶۱۳).(Bosilj– Pejić Bach, –

جدول زیر خلاصه ای از تحقیقات مرتبط با موضوع تحقیق است:

جدول ۲–۶) خلاصه ای تحقیقات

نویسنده

متغیر

عنوان تحقیق

نتایج

Elbashir,Collier,Davern

۲۰۰۸

عملکرد سازمانی

و

هوش تجاری

اندازه گیری تاثیر سیستم های هوش تجاری : رابطه بین فرایند تجاری و عملکرد سازمانی

سیستم های هوش تجاری ( کسب و کار ) توانایی تجزیه و تحلیل اطلاعات تجاری ( کسب و کار ) را به منظور پشتیبانی و بهبود تصمیم گیری مدیریت در طیف وسیعی از فعالیت های تجاری را فراهم می‌سازد.

سیلوستر

۲۰۰۵

کارایی

عملکرد

نقش تکنولوﮊی اطلاعات در سود و بهبود کارایی بانک ها

سرمایه گذاری در سیستم های فناوری اطلاعات کارایی عملکرد بانک ها را افزایش می‌دهد اما بهبود کارایی هزینه درمقایسه با کارایی سود نسبتا کمتر است.

کورینه کوهم

۲۰۰۶

عملکرد

تاثیر هوش تجاری بر عملکرد

برقراری ارتباط مؤثر و مثبت با مشتریان سازمان و افزایش هماهنگی و ‌پاسخ‌گویی‌ به آن ها، تمرکز بر نیازهای آن ها و افزایش میزان خدمات و اراﺋﻪ تسهیلات و امتیازات وﻳﮊه به منظور افزایش سطح رضایتمندی آن ها و همچنین افزایش کارایی در کارکنان، مدیریت و سرمایه در سازمان می‌توانند عملکرد فرایند تجاری سازمان را بهبود بخشند و در نهایت باعث افزایش سطح عملکرد سازمان شود.

بختیاری و

دعایی

۱۳۸۶

عملکرد بازرگانی

تاثیر فرهنگ بازارمحوری بر عملکرد بازرگانی شرکت های قطعه ساز خودرو مشهد

بین بازار محوری و عملکرد بازرگانی رابطه مثبت وجود دارد.

اسلامی و بهرامی و علیزاده

۱۳۹۰

شاخص های موثردررتبه بندی بانک ها

ضرورت تدوین الگوی رتبه بندی بانک ها و اراﺋﻪ مدل پیشنهادی

یکی از شاخص های مؤثر در رتبه بندی بانک ها وجود سیستم های اطلاعات مدیریت در سطوح مختلف آن سازمان است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...