گزاره های پیشنهادی برای آمیخته بازاریابی

سال

نویسنده

نیاز به افزودن دو آمیخته جدید به عناصر آمیخته

P6

۱۹۸۴

کاتلر

سنتی: قدرت سیاسی و روابط عمومی

مشتریان، رقبا و شرکت

C3

۱۹۸۲

اهمای

مشتریان، رقبا، توانایی، شرکت[۴۸]

C4

۱۹۹۱

رابینز

به کارگیری تکنیک میکس مپ [۴۹]برای نقشه برداری

دقیق از عناصر بازاریابی

P6

۱۹۹۴

ویگنالی و

دیویس[۵۰]

اضافه کردن خدمات و کارکنان بهs p4

Vs

۱۹۹۴

دویلی[۵۱]

ارزش )قیمت(، قابلیت زیستن، تنوع، حجم، و

برتری[۵۲]

۱۹۹۷

بنت

به کارگیری ps4کارایی به جای محصول، جریمه به جای قیمت،ادراکات به جای ارتقا و فرایند جایگزین توزیع)مکان(

P4

۱۹۹۹

یادلسن[۵۳]

مصرف کننده نهایی، بازار را کنترل م یکند. سیستم

های شبکه ای باید گرایش بازاریابی جدید را تعریف

کند. بازاریابی جدید باید بر اساس بازاریابی سه گانه

بازاریاب، کارکنان و مشتریان باشد

۲۰۰۱

اسکولز[۵۴]

استفاده از ps4جدید ی که گرایش مشتری را نشان می‌دهد: نیاز
P4

۱۹۹۰

لوتربورم[۵۵]

های مشتری ،آسودگی (تسهیلات ) ،هزینه

آمیخته بازاریابی نگهدارنده شامل:محصول زیادی ،تقویت تبلیغات ،خرید وروابط نیروی فروش ،توزیع تخصصی وارتباطات پس از خرید است.

۱۹۹۲

رزنبرگ وچپیل[۵۶]

پارامتر ارتباطی، نقش بازاریابی را به عنوان ترکیبی ‌از روابط )وابستگی)، شبکه ها و تعامل نشان م یدهد.

۱۹۹۴,۱۹۹۷

گامسن[۵۷]

بازاریابی رابطه مند [۵۸] تمام اجزای لازم برای تبدیل شدن به الگوی بازاریابی جدید را دارد و یک آمیخته بازاریابی مناسب از یک رویکرد مبتنی برارتباط حمایت کند.

۱۹۹۴

گرونروس

مدل ‌آمیخته بازاریابی شخصی[۵۹] با p4علاوه برps4سنتی: خصوصی سازی،پرسنل ،دارایی های فیزیکی ،فرایندها

۱۹۹۹

گلداسمیت[۶۰]

ارتباطات، سفارشی کردن، مشارکت و روشن بینی

Cs4

۲۰۰۰

پترسون و وارد

عناصر آمیخته بازاریابی که توسط بازاریابی ارتباطی شناسایی شدند: وابستگی، بازاریابی ارتباطی جدید،شبکه ها

۲۰۰۱

هیلی ودیگران [۶۱]

Ps3ویژه آمیخته بازاریابی خدمات علاوه برps4: سهام‌داران (شرکا) شواهد فیزیکی ،فرایند

PS7

۱۹۸۱

بومز وبیتنر[۶۲]

پذیرش چارچوب پیشنهادی توسط بومز وبیتز

۱۹۸۴

کول[۶۳]

آمیخته مفهوم ،‌آمیخته هزینه،‌آمیخته کانال ها،

۱۹۸۱

برونر[۶۴]

آمیخته ارتباطات

نیاز به ابزار جدید و مفاهیم توسعه یافته برای توضیح و مدیریت ویژگی لمس ناپذیر بودن خدمات

۱۹۸۹

راستن و کارسن[۶۵]

تمایز بر اساس تقسیم بندی و موقعیت یابی، تماس با مشتری، داشتن دیدگاه متمایز ‌در مورد کیفیت

۱۹۹۱

فریار[۶۶]

پرسنل، محصول، مکان، قیمت، ترویج

PS5

۱۹۹۳

هیوول[۶۷]

محصول، قیمت، ارتباطات، توزیع

۱۹۹۴

دویلی

اضافه کردن عنصر انتشاراتبهp4وp7خدمات

۲۰۰۰

ملوار وساندرز[۶۸]

تباط، پاسخ، وابستگی، نتایج

RS4

۲۰۰۰

انگلیش

اما امروزه می‌دانیم که دیگر نمی توان گفت، آمیخته بازاریابی یک بنگاه شاملP4،P5،P6،P10یا…است. آمیخته بازاریابی بنگاه های اقتصادی مختلف متناسب با شرایط بازار، صنعت و … تفاوت۴، ۶ و یا ١٠ تا انگاشته شوند، ، دارند. کاتلر می‌گوید: اینکه عامل های مشخص آمیخته بازاریابی، چندان مهم نیست. نکته مهم وجود چارچوبی است که بازاریابی بتواند فعالیت ها و راهبرد های خود را بر گرد آن سامان دهد ) کاتلر، ١٣٨۶ : ص ١٧٨).

۱۱-۲عوامل و مؤلفه های آمیخته بازاریابی

جدول۴-۲ مؤلفه‌ های ‌آمیخته بازاریابی کاتلر ‌و آرمسترانگ ،۲۰۰۸،ص۵۹

محصول
قیمت
ترفیع
توزیع

قیمت رسمی

انواع تخفیفات

شرایط اعتباری

مهلت پرداخت

پاداش ها

تنوع محصول

کیفیت

طرح

برند

بسته بندی

خدمات

خصوصیات محصول

آگهی

فروش شخصی

پیشبرد فروش

روابط عمومی

کانال ها

پوشش

طبقه بندی یا ترتیب

مکان یا محل

حمل و نقل

سطح موجودی کالا

۱-۱۱-۲محصول

محصول یعنی ترکیبی از کالا و خدمات که شرکت به مشتریان هدف عرضه می‌کند )کاتلر ‌و آرمسترانگ، ٢٠٠٨ : ص ۵٩ (.واژه محصول برای اشاره به محصولات فیزیکی و یا هسته هر خدمت به کار می رود. ‌بنابرین‏ تعریف، خرید یک اتومبیل )محصول فیزیکی( و استفاده از تاکسی)جابجایی(، هر دو از دید ما محصول هستند. محصول شامل خدمات اصلی یا هسته ای است مثلاکوتاه کردن مو، تعمیر اتومبیل،‌و مراقبت های پزشکی همگی محصولاتی با هسته خدمات رسانی) هاوکینز و دیگران[۶۹] ،۱۳۸۵:ص۲۶-۲۲).

طبق نظر فرل و هارتلاین[۷۰] (۲۰۰۵) محصول متغیر اصلی استراتژی آمیخته بازاریابی است که سازمان به وسیله آن می‌تواند به مصرف کنندگان ویژگی های نمادین و کارآزموده ای را ارائه نماید که آن رااز محصول رقبا متمایز نماید. محصول همچنین با کیفیت، طراحی، ویژگی ها و نام تجاری آن ارتباط دارد((بوردن ،۱۹۸۴؛زیتامل وبیتنر[۷۱]۲۰۰۳)،به نقل از نایدو ودیگران[۷۲] ،۲۰۱۱).

طبق یافته های اویلا و همکاران[۷۳] (۱۹۹۳) اولین نکته مهم در نظر خریداران شرکت ها، محصولات وخدمات است که توسط محدوده قیمت قابل قبول، درک می شود. ‌بنابرین‏ آموزش و پرورش فروشندگان برای برجسته کردن ویژگی های محصول لازم است تا بتوانیم نیازهای مشتریان را بشناسیم.

مشاهده شده که کیفیت خدمات فروشندگان عاملی مهم در تصمیم گیری مشتریان به خرید است )لین

، و دیگران[۷۴] ،۲۰۱۲).

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...