فایل های مقالات و پروژه ها – پیشینه پژوهش : – 10 |
-
- سن نخستین گروهبندیهای کودکان است.
-
- سن انواع چراها و کنجکاوی شدید نسبت به همهگونه مسائل محیط است
-
- وابستگیهای خانوادگی شدید است.
-
- به خواندن کتابهای مجموعه داستان یا کتابهایی که هر فصل آن از مطلب دیگری تشکیل شده علاقه دارد
- داستانها باید لطف و گرمای محیطهای خانواده را منعکس کنند. همکاریهای سازنده گروه های کودکان را بازگو کنند و به طور غیرمستقیم به کودک دل و جرات دهند که دشواریهای خود را حل کند.(ناظمی،۱۳۸۵)
پیشینه پژوهش :
پژوهشهای داخلی:
پدیداران مقدم،)۱۳۹۰)پژوهش خود را تحت عنوان “بررسی تاثیر برنامه های خانه های اسباب بازی بر خلاقیت کودکان ۳-۷سال تهران” انجام داد.هدف اصلی تحقیق، بررسی رشد خلاقیت در چهار مؤلفه (اصالت، انعطاف پذیری، سالی و بسط) بود. شرکت کنندگان در تحقیق، ۲۵ کودک (۳تا۷ ساله) که از برنامه های خانه های اسباب بازی بهره مند و به صورت تصادفی ساده انتخاب شده بودند را شامل شد. ابزار مورد استفاده برای گردآوری اطلاعات در این پژوهش، شامل آزمون تصویری تورنس فرم A بوده. به منظورآزمون فرضیات پژوهش از روش نیمه تجربی (طرح آزمون مقدماتی و نهایی با یک گروه آزمونی) استفاده گردید. به این ترتیب که پس از انتخاب تصادفی آزمودنی ها، ارزیاب، پیش آزمون (آزمون مقدماتی) را با کودکان اجرا نمود و میزان آن را ثبت کرد و سپس متغیر مستقل، ( حضور در برنامه های خانه های اسباب بازی به مدت ۲ماه) برای کودکان اعمال گردید. آنگاه همان ارزیاب، پس آزمون (آزمون نهایی) را با کودکان انجام داد.نتایج این تحقیق نشان داد برنامه ی خانه های اسباب بازی اثر معناداری (در سطح اطمینان ۹۹%) بررشد و خلاقیت کودکان ۷-۳ سال و در تمامی ۴ مؤلفه ی خلاقیت آنان دارد.
تیموری (۱۳۸۶) پژوهش خود را تحت عنوان”بررسی تاثیر اسباب بازی های آموزشی بر میزان یادگیری مفاهیم پیش از عدد ریاضی در کودکان پیش از دبستان شهر تبریز سال ۸۵-۸۶٫”انجام داد نمونه ی مورد
-
- Vygotsky-1 ↑
-
- ۲-Brunner ↑
-
- ۳- Fetsco & macclure ↑
-
- ۴- Goldshtain ↑
-
- ۵- Mackenzi ↑
-
- ۶- Walker ↑
-
- ۷- Alsen tancz ↑
-
- -Sendy ford ↑
-
- ۲-Andrea keddy ↑
-
- ۳-Amy gates lor ↑
-
- ۴- Frobel ↑
-
- -HowardGardner ↑
-
- -JeromeBruner ↑
-
- -Ericsson ↑
-
- -MonteMariaSurrey ↑
-
- ۱- inter personsl intelligence ↑
-
- ۲-game ↑
-
- ۳-instructional design ↑
-
- ۱- Goleman ↑
-
- ۲- Detection purposes ↑
-
- ۳- cooperation۴- deutsch ↑
-
- -Smith ↑
-
- -Ragan ↑
-
- -Richey ↑
-
- -Klein ↑
-
- -Tracey ↑
-
- -ISD)instructional systems design ↑
-
- -Morrison ↑
-
- -Kemp ↑
-
- -Ross ↑
-
- -RobertGagne ↑
-
- -Johnflangn ↑
-
- -constructivism ↑
-
- -Derry ↑
-
- -Von Glasersfeld ↑
-
- -Webster ↑
-
- -Harlok ↑
-
- -Gross ↑
-
- -c.shore ↑
-
- -Shanr ↑
-
- -Newmon ↑
-
- -Shiler-spenser ↑
-
- -Carel daim ↑
-
- -Alfred adler ↑
-
- ۱-SigmundFreud ↑
-
- -athy ↑
-
- -Bondarenko ↑
-
- -Matusyk ↑
-
- -LevonMargotField ↑
-
- -Mclellan ↑
-
- -Wechsler ↑
-
- -Icon ↑
-
- -CharlesSpearman ↑
-
- -Armstrong ↑
-
- -Rtyg ↑
-
- -Kog ↑
-
- -Douglas ↑
-
- -May & Doob ↑
-
- -Dutshe ↑
-
- -Keller& Schoenfeld ↑
-
- -d.tjosvald ↑
-
- -Leslie ↑
-
- ۲- social prossec ↑
-
- -competition ↑
-
- -conflict ↑
-
- -accommodation ↑
-
- -assimilation ↑
-
- -Billington ↑
-
- ۲- Hoffman ↑
-
- -Eisenberg ↑
-
- -Kaplan ↑
-
- -Thompson ↑
-
- -Martin ↑
-
- -Clark ↑
-
- -Egocentric empathic distress ↑
-
- -Zhan-waxler ↑
-
- -Radake- yarrow ↑
-
- -Sarrni ↑
-
- -Mummi ↑
-
- ۶-Campos ↑
-
- -Kaneko ↑
-
- -Hamazaki ↑
-
- -guasi-egocentric empathic distress ↑
-
- -vendical empathic distress ↑
-
- -Johnson ↑
-
- -Dunn ↑
-
- -Howes ↑
-
- -Farver ↑
-
- -Denham ↑
-
- -Main ↑
-
- -George ↑
-
- -Eldredge ↑
-
- -Chapman ↑
-
- -Brown ↑
-
- -Bischof-kohler ↑
-
- -Cole ↑
-
- -Welch ↑
-
- -Silin & Blmur ↑
-
- -Kordok& cril ↑
-
- -Titr & smrod-Klykmn ↑
-
- -Natinol Research Council ↑
-
- -smith ↑
-
- -willis ↑
-
- -levine ↑
-
- -Hewood ↑
-
- -office of educational technology ↑
-
- -JamesLester ↑
-
- -Chomsky ↑
-
- -GreatBaymitosis ↑
-
- -MatthewLippman ↑
-
- -Sharp ↑
-
- -Vlosyuf ↑
-
- -Sarlend ↑
-
- -Furman ↑
-
- -Led &Prufylt ↑
-
- ۲- Vitaro ↑
-
- -Izard ↑
-
- ۱- Sugai & Lewis ↑
-
- ۲- Grsham& Elyot ↑
-
- -Kaldarla ↑
-
- -Gercham ↑
-
- ۵-Sargent ↑
-
- -Walker ↑
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1401-09-25] [ 10:33:00 ق.ظ ]
|