۱-۴ اهداف تحقیق

اهداف تحقیق حاضر شامل یک هدف کلی و پنج هدف ویژه می‌باشد.

۱-۴-۱ هدف کلی تحقیق

  • بررسی تاثیر به کارگیری اموزش ضمن خدمت فناوری اطلاعات بر کیفیت خدمات ثبت الکترونیکی در ادارات ثبت اسناد و املاک استان اصفهان

    • ۱ -۴-۲ اهداف ویژه

    • بررسی تأثیر به کارگیری آموزش ضمن خدمت فناوری اطلاعات بر عوامل ظاهری ثبت الکترونیکی در ادارات ثبت اسناد و املاک استان اصفهان

    • بررسی تأثیر به کارگیری آموزش ضمن خدمت فناوری اطلاعات بر قابلیت اطمینان ثبت الکترونیکی در ادارات ثبت اسناد و املاک استان اصفهان

    • بررسی تاثیر به کارگیری آموزش ضمن خدمت فناوری اطلاعات بر ‌پاسخ‌گویی‌ ثبت الکترونیکی در ادارات ثبت اسناد و املاک استان اصفهان

    • بررسی تأثیر به کارگیری آموزش ضمن خدمت فناوری اطلاعات بر همدلی کارکنان در ثبت الکترونیکی در ادارات ثبت اسناد و املاک استان اصفهان

  • بررسی تأثیر به کارگیری اموزش ضمن خدمت فناوری اطلاعات بر قابلیت اعتماد ثبت الکترونیکی در ادارات ثبت اسناد و املاک استان اصفهان

۱-۵ مدل مفهومی تحقیق

با توجه ‌به این که تحقیق حاضر در راستای تأثیر به‌کارگیری اموزش ضمن خدمت فناوری اطلاعات بر کیفیت خدمات ثبت الکترونیکی در ادارات ثبت اسناد و املاک استان اصفهان می‌باشد،لذا متغیر مستقل این تحقیق، ” به کارگیری اموزش ضمن خدمت فناوری اطلاعات ” و متغیر وابسته این تحقیق” کیفیت خدمات ثبت الکترونیکی ” می‌باشد. لذا با این توضیحات، مدل مفهومی تحقیق حاضر به صورت ذیل می‌باشد :

متغیر مستقل متغیر وابسته

آموزش ضمن خدمت

فناوری اطلاعات

کیفیت خدمات ثبت الکترونیکی

عوامل ظاهری

قابلیت اطمینان

‌پاسخ‌گویی‌

همدلی

قابلیت اعتماد

نمودار ۱-۱٫ مدل مفهومی تحقیق

میانجی

۱-۶-فرضیه های تحقیق

فرضیه های تحقیق شامل یک فرضیه کلی و پنج فرضیه ویژه می‌باشند:

۱-۶-۱ فرضیه های کلی:

  • به کارگیری اموزش ضمن خدمت فناوری اطلاعات بر کیفیت خدمات ثبت الکترونیکی در ادارات ثبت اسناد و املاک استان اصفهان تاثیر معنی داری دارد.

۱-۶-۲ فرضیه های ویژه:

    • به کارگیری اموزش ضمن خدمت فناوری اطلاعات ‌بر عوامل ظاهری ثبت الکترونیکی در ادارات ثبت اسناد و املاک استان اصفهان تاثیر معنی داری دارد.

    • به کارگیری اموزش ضمن خدمت فناوری اطلاعات بر ‌بر قابلیت اطمینان ثبت الکترونیکی در ادارات ثبت اسناد و املاک استان اصفهان تاثیر معنی داری دارد.

    • به کارگیری اموزش ضمن خدمت فناوری اطلاعات بر ‌پاسخ‌گویی‌ ثبت الکترونیکی در ادارات ثبت اسناد و املاک استان اصفهان تاثیر معنی داری دارد.

    • به کارگیری اموزش ضمن خدمت فناوری اطلاعات بر همدلی کارکنان در ثبت الکترونیکی در ادارات ثبت اسناد و املاک استان اصفهان تاثیر معنی داری دارد.

  • به کارگیری اموزش ضمن خدمت فناوری اطلاعات بر قابلیت اعتماد ثبت الکترونیکی در ادارات ثبت اسناد و املاک استان اصفهان تاثیر معنی داری دارد.

۱-۸ قلمرو تحقیق

قلمرو تحقیق شامل قلمرو موضوعی، زمانی و مکانی می‌باشد که به صورت زیر توضیح داده می شود:

۱-۸-۱ قلمرو موضوعی

تحقیق حاضر از حیث متغیر وابسته یعنی کیفیت خدمات ثبت الکترونیکی در قلمرو مدیریت رفتار سازمانی و از جهت متغیر مستقل یعنی به کارگیری اموزش ضمن خدمت فناوری اطلاعات نیز در قلمرو مدیریت منابع و مدیریت رفتار سازمانی قرار می‌گیرد

۱-۸-۲ قلمرو زمانی

تحقیق حاضر از جهت زمانی؛ از خرداد سال ۱۳۹۳ شروع شده و در بهمن ۱۳۹۳ به پایان رسیده است

۱-۸-۳ قلمرو مکانی

قلمرو مکانی تحقیق شامل کلیه ادارات ثبت اسناد و املاک استان اصفهان می‌باشد که مبنای گرداوری داده های می‌دانی برای ازمون فرضیه‌ها بوده است .

۱-۱۲- واژگان کلیدی تحقیق

واژه های کلیدی تحقیق حاضر شامل موارد ذیل هست که قبلاً شرح داده می‌شوند:

-آموزش ضمن خدمت :

تعریف نظری: آموزش ضمن خدمت عبارت است از بهبود نظام‌دار و پیوسته استخدام‌شدگان ازنظر دانش، مهارت‌ها و رفتارهایی که به رفاه آنان و سازمان محل خدمتشان کمک می‌کند. آموزش ضمن خدمت، ایجاد توانایی بیشتر تولید، افزایش کارایی در شغل کنونی و کسب شرایط بهتر برای دست یافتن به مقامات بالاتر می‌تواند باشد (ابطحی، ۱۳۸۵)

تعریف کاربردی: برنامه های آموزش ضمن خدمت فناوری اطلاعات برای کارکنان در راستای تقویت یادگیری و توانمند سازی کارکنان ایجاد توانایی بیشتر در ارائه خدمات ثبت الکترونیکی با کیفیت تر در زمینه اسناد و مدارک ثبتی شهروندان مراجعین به ادارات ثبت اسناد و املاک استان اصفهان می‌باشد.

– کیفیت خدمات:

تعریف نظری: درجه اختلاف بین ادراک مشتریان و انتظارات آن‌ ها از خدمات ارائه شده توسط سازمان است .(اعرابی،۱۳۸۲).

تعریف کاربردی: منظور از کیفیت خدمات در سازمان ثبت اسناد و املاک ، کیفیت یا مطلوبیت ارائه خدمات ثبت الکترونیک اسناد و مدارک ثبتی به شهروندان مراجعه کننده به ادارات ثبت اسناد و املاک استان اصفهان می‌باشد.

عوامل ظاهری :

تعریف نظری: این شاخص دربرگیرنده تمام تجهیزات، تسهیلات ،فضای عمومی سازمان ظواهر کارکنان و سرانجام مجراهای ارتباطی می­ شود(زارع و قائمی،۱۳۹۳).

تعریف کاربردی: منظور از عوامل ظاهری شامل عوامل سخت افزاری و ملموس در زمینه ثبت الکترونیک اسناد و مدارک شهروندان مراجعه کننده به ادارات ثبت اسناد و املاک می‌باشد که می‌تواند شامل مواردی همچون سیستم های پیشرفته کامپیوتری ،تجهیزات و ملزومات مورد نیاز برای ثبت الکترونیک اسناد و مدارک و شرایط ظاهری محیط کاری باشد.

-قابلیت اطمینان :

تعریف نظری: توانایی عرضه خدمت که به مشتری وعده داده‌شده است به صورت صحیح و شایان اطمینان و مداوم.(زارع و قائمی۱۳۹۳).

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...