مقالات تحقیقاتی و پایان نامه – ۱-۱۲- واژگان کلیدی تحقیق – پایان نامه های کارشناسی ارشد |
۱-۴ اهداف تحقیق
اهداف تحقیق حاضر شامل یک هدف کلی و پنج هدف ویژه میباشد.
۱-۴-۱ هدف کلی تحقیق
- بررسی تاثیر به کارگیری اموزش ضمن خدمت فناوری اطلاعات بر کیفیت خدمات ثبت الکترونیکی در ادارات ثبت اسناد و املاک استان اصفهان
-
- ۱ -۴-۲ اهداف ویژه
-
- بررسی تأثیر به کارگیری آموزش ضمن خدمت فناوری اطلاعات بر عوامل ظاهری ثبت الکترونیکی در ادارات ثبت اسناد و املاک استان اصفهان
-
- بررسی تأثیر به کارگیری آموزش ضمن خدمت فناوری اطلاعات بر قابلیت اطمینان ثبت الکترونیکی در ادارات ثبت اسناد و املاک استان اصفهان
-
- بررسی تاثیر به کارگیری آموزش ضمن خدمت فناوری اطلاعات بر پاسخگویی ثبت الکترونیکی در ادارات ثبت اسناد و املاک استان اصفهان
-
- بررسی تأثیر به کارگیری آموزش ضمن خدمت فناوری اطلاعات بر همدلی کارکنان در ثبت الکترونیکی در ادارات ثبت اسناد و املاک استان اصفهان
- بررسی تأثیر به کارگیری اموزش ضمن خدمت فناوری اطلاعات بر قابلیت اعتماد ثبت الکترونیکی در ادارات ثبت اسناد و املاک استان اصفهان
۱-۵ مدل مفهومی تحقیق
با توجه به این که تحقیق حاضر در راستای تأثیر بهکارگیری اموزش ضمن خدمت فناوری اطلاعات بر کیفیت خدمات ثبت الکترونیکی در ادارات ثبت اسناد و املاک استان اصفهان میباشد،لذا متغیر مستقل این تحقیق، ” به کارگیری اموزش ضمن خدمت فناوری اطلاعات ” و متغیر وابسته این تحقیق” کیفیت خدمات ثبت الکترونیکی ” میباشد. لذا با این توضیحات، مدل مفهومی تحقیق حاضر به صورت ذیل میباشد :
متغیر مستقل متغیر وابسته
آموزش ضمن خدمت
فناوری اطلاعات
کیفیت خدمات ثبت الکترونیکی
عوامل ظاهری
قابلیت اطمینان
پاسخگویی
همدلی
قابلیت اعتماد
نمودار ۱-۱٫ مدل مفهومی تحقیق
میانجی
۱-۶-فرضیه های تحقیق
فرضیه های تحقیق شامل یک فرضیه کلی و پنج فرضیه ویژه میباشند:
۱-۶-۱ فرضیه های کلی:
- به کارگیری اموزش ضمن خدمت فناوری اطلاعات بر کیفیت خدمات ثبت الکترونیکی در ادارات ثبت اسناد و املاک استان اصفهان تاثیر معنی داری دارد.
۱-۶-۲ فرضیه های ویژه:
-
- به کارگیری اموزش ضمن خدمت فناوری اطلاعات بر عوامل ظاهری ثبت الکترونیکی در ادارات ثبت اسناد و املاک استان اصفهان تاثیر معنی داری دارد.
-
- به کارگیری اموزش ضمن خدمت فناوری اطلاعات بر بر قابلیت اطمینان ثبت الکترونیکی در ادارات ثبت اسناد و املاک استان اصفهان تاثیر معنی داری دارد.
-
- به کارگیری اموزش ضمن خدمت فناوری اطلاعات بر پاسخگویی ثبت الکترونیکی در ادارات ثبت اسناد و املاک استان اصفهان تاثیر معنی داری دارد.
-
- به کارگیری اموزش ضمن خدمت فناوری اطلاعات بر همدلی کارکنان در ثبت الکترونیکی در ادارات ثبت اسناد و املاک استان اصفهان تاثیر معنی داری دارد.
- به کارگیری اموزش ضمن خدمت فناوری اطلاعات بر قابلیت اعتماد ثبت الکترونیکی در ادارات ثبت اسناد و املاک استان اصفهان تاثیر معنی داری دارد.
۱-۸ قلمرو تحقیق
قلمرو تحقیق شامل قلمرو موضوعی، زمانی و مکانی میباشد که به صورت زیر توضیح داده می شود:
۱-۸-۱ قلمرو موضوعی
تحقیق حاضر از حیث متغیر وابسته یعنی کیفیت خدمات ثبت الکترونیکی در قلمرو مدیریت رفتار سازمانی و از جهت متغیر مستقل یعنی به کارگیری اموزش ضمن خدمت فناوری اطلاعات نیز در قلمرو مدیریت منابع و مدیریت رفتار سازمانی قرار میگیرد
۱-۸-۲ قلمرو زمانی
تحقیق حاضر از جهت زمانی؛ از خرداد سال ۱۳۹۳ شروع شده و در بهمن ۱۳۹۳ به پایان رسیده است
۱-۸-۳ قلمرو مکانی
قلمرو مکانی تحقیق شامل کلیه ادارات ثبت اسناد و املاک استان اصفهان میباشد که مبنای گرداوری داده های میدانی برای ازمون فرضیهها بوده است .
۱-۱۲- واژگان کلیدی تحقیق
واژه های کلیدی تحقیق حاضر شامل موارد ذیل هست که قبلاً شرح داده میشوند:
-آموزش ضمن خدمت :
تعریف نظری: آموزش ضمن خدمت عبارت است از بهبود نظامدار و پیوسته استخدامشدگان ازنظر دانش، مهارتها و رفتارهایی که به رفاه آنان و سازمان محل خدمتشان کمک میکند. آموزش ضمن خدمت، ایجاد توانایی بیشتر تولید، افزایش کارایی در شغل کنونی و کسب شرایط بهتر برای دست یافتن به مقامات بالاتر میتواند باشد (ابطحی، ۱۳۸۵)
تعریف کاربردی: برنامه های آموزش ضمن خدمت فناوری اطلاعات برای کارکنان در راستای تقویت یادگیری و توانمند سازی کارکنان ایجاد توانایی بیشتر در ارائه خدمات ثبت الکترونیکی با کیفیت تر در زمینه اسناد و مدارک ثبتی شهروندان مراجعین به ادارات ثبت اسناد و املاک استان اصفهان میباشد.
– کیفیت خدمات:
تعریف نظری: درجه اختلاف بین ادراک مشتریان و انتظارات آن ها از خدمات ارائه شده توسط سازمان است .(اعرابی،۱۳۸۲).
تعریف کاربردی: منظور از کیفیت خدمات در سازمان ثبت اسناد و املاک ، کیفیت یا مطلوبیت ارائه خدمات ثبت الکترونیک اسناد و مدارک ثبتی به شهروندان مراجعه کننده به ادارات ثبت اسناد و املاک استان اصفهان میباشد.
–عوامل ظاهری :
تعریف نظری: این شاخص دربرگیرنده تمام تجهیزات، تسهیلات ،فضای عمومی سازمان ظواهر کارکنان و سرانجام مجراهای ارتباطی می شود(زارع و قائمی،۱۳۹۳).
تعریف کاربردی: منظور از عوامل ظاهری شامل عوامل سخت افزاری و ملموس در زمینه ثبت الکترونیک اسناد و مدارک شهروندان مراجعه کننده به ادارات ثبت اسناد و املاک میباشد که میتواند شامل مواردی همچون سیستم های پیشرفته کامپیوتری ،تجهیزات و ملزومات مورد نیاز برای ثبت الکترونیک اسناد و مدارک و شرایط ظاهری محیط کاری باشد.
-قابلیت اطمینان :
تعریف نظری: توانایی عرضه خدمت که به مشتری وعده دادهشده است به صورت صحیح و شایان اطمینان و مداوم.(زارع و قائمی۱۳۹۳).
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1401-09-25] [ 10:21:00 ق.ظ ]
|