1. کوراتکر، دانلداف، هاجتس، ریچاردام، نگرش معاصر بر کارآفرینی، ترجمه ابراهیم محرابی، با همکاری محسن تبرایی، ص۶۵

    1. همان منبع ص۶۶ ↑

    1. همان منبع ص۶۸ ↑

    1. پیشین ص ۴۶ ↑

    1. گلستان هاشمی، سید مهدی، مبانی علم کارآفرینی،ص ۲۷-۲۸ ↑

    1. پیکارجو، کامبیز، فرزانه، علی اصغری، کارآفرینی سازمانی و سازمان های کارآفرین، ص۷۰ ↑

    1. -T.Koller meier ↑

    1. پیشین ۵۲-۵۴ ↑

    1. -Context ↑

    1. Fry ↑

    1. پیشین ۴۶ ↑

    1. احمدپور داریانی، محمود. کارآفرینی، تعاریف، نظریات و الگوها ص ۷۶ ↑

    1. پیشین ،ص ۴۱-۳۹ ↑

    1. پیشین ص۲۰۳ ↑

    1. پیشین ۷۰-۷۱ ↑

    1. پیشین ۷۲ ↑

    1. کارت رایت، راجر، ترجمه: دکتر علی پارسائیان، سازمان های کارآفرین، ص۹۵-۹۹ ↑

    1. Corporate entrepreneurship ↑

    1. Antoncic, Bostjan and Hisrich, Robert (2003). Intrapreneurship: Construct refinement and cross-cultural validation.p495–۵۲۷٫ ↑

    1. Antoncic, Bostjan and Hisrich, Robert (2001). Intrapreneurship: Construct refinement and cross-cultural validation. Journal of Business Venturing 16, 495–۵۲۷٫ ↑

    1. Jones, Oswald (2005).Manufacturing regeneration through corporate entrepreneurship Middle managers and organizational Innovation. International Journal of Operations & Production Management, Vol. 25 No. 5, p. 491-511. ↑

    1. کوراتکو، دانلد اف. هاجتس، ریچار دام. نگرشی معاصر بر کارآفرینی (جلد اول). مترجم ابراهیم عامل محرابی، ص۵۶

    1. Dess, Gregory et.al. Emerging Issues in Corporate Entrepreneurship. Journal of Management p 351–۳۷۸٫ ↑

    1. Lumpkin, GG Dess, 2001. Linking two dimensions of entrepreneurial orientation to firm performance: The moderating role of environment and industry life cycle. Journal of Business Venturing, PP. 429- 451. ↑

    1. پیشین، ۱۲۵ ↑

    1. پیشین ص۹۸ ↑

    1. Cardozo ↑

    1. Ardichvili ↑

    1. Yu ↑

    1. Shane ↑

    1. -Sustainable competitive Advantage(SCA) ↑

    1. Yaprak, A. “An empirical study of the differences between small exporting and non- exporting US firms”, International Marketing Review, Vol. 2 No. 2, Summer, 72 ↑

    1. Barker, A.T. and Kaynak, E. “An empirical investigation of the differences between initiating and continuing exporters”, European Journal of Marketing, Vol. 26 No. 3, 27-36 ↑

    1. -Prahalad and hamel ↑

    1. – Dickson ↑

    1. Stanton W.J “fundermental of marketing”. Tenth Edition.p64 ↑

    1. – hall ↑

    1. – Henderson ↑

    1. پیشین ۵۴ ↑

    1. Hoffman, Nicole P., An Examination of the Sustained Competitive Advantage” Concept: Past, Present and Future.” Academy of Marketing Science Review. ↑

    1. – Superior skills ↑

    1. -Superior resources ↑

    1. – Valuable, Rare,imitable,substituability ↑

    1. Hall, William K..” Survival Strategies in a Hostile Environment.” Harvard Business Review 58 ( September- October), 75-85 ↑

    1. – core competencies ↑

    1. – haoma ↑

    1. ownership ↑

    1. proficiency ↑

    1. Accessibility ↑

    1. Porter, Michael e. 1990.” The Competitive Advantage of Nations”, The Macmillan Press LTD. ↑

    1. Porter, Michael E. 2003.” Competitiveness and Economic Development of Golf and Middle Eastern Countries.” Harvard Business School. ↑

    1. پیشین ص۱۰۷ ↑

    1. پیشین ۳۷ ↑

    1. Lower cost ↑

    1. differentiation ↑

    1. پیشین ص۶۵ ↑

    1. Kigan, B.L. and Chhokar, J. 2000, “Factors inhibiting export performance of firms: an empirical investigation”, Management International Review, Vol. 26 No. 4, 33-43 ↑

    1. – Porters diamond of competitive advantage ↑

    1. -Determinants of national advantage ↑

    1. پیشین ص۱۰۲ ↑

    1. -factor conditions ↑

    1. -demand conditions ↑

    1. -Related and supporting industries ↑

    1. -Firms strategy, structure and Rivalry ↑

    1. -matually reinforcing system ↑

    1. پیشین ص۸۷ ↑

    1. -human resources ↑

    1. Garelli, Stephane. 2003,” Competitiveness of Nations, The Fundamentals” IMD World Competitiveness Yearbook ↑

    1. -Physical resources ↑

    1. پیشین ص۲۴۱ ↑

    1. -knowledge resources ↑

    1. -capital resources ↑

    1. پیشین ۱۲۱ ↑

    1. -infrastructures ↑

    1. پیشین ص۱۴۴ ↑

    1. Cormican, K., & O’Sullivan, D. (2004). Auditing Best Practice for Effective Product Innovation Management. Technovation,24(10), 819–۸۲۹٫ ↑

    1. Chiou, W.C., Kuo, H.W., & Iuan Yuan, L. (1999). A Technology Oriented Productivity Measurement Model. International Journal of Production Economics, 60, 69–۷۷٫ ↑

    1. Boly, V., Morel, L., & Renaud, J. (2003). Towards a Constructivist Approach to Technological Innovation Management: An Overview of the Phenomena in French SME’s. in International Handbook on Innovation, Elsevier, 2003. ↑

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...