۱-۴ اهداف تحقیق

هدف تحقیق حاضر بررسی و ارزیابی عملکرد گمرکات استان آذربایجان شرقی بر اساس مدل کارت امتیازی متوازن با توجه به اطلاعات سال۱۳۹۱ وبررسی تحقق یا عدم تحقق شاخص­ های مرتبط با اهداف عملیاتی و نیز مقایسه و رتبه ­بندی گمرکات بر مبنای امتیازات حاصل از ارزیابی ‌می‌باشد.

۱-۵ سوالات تحقیق

۱-۵-۱ وضعیت عملکرد گمرکات استان با توجه به اطلاعات سال ۱۳۹۱ و ‌بر اساس مدل کارت امتیازی متوازن به چه صورت ‌می‌باشد؟

۲-۵-۱ آیا شاخص­ های هریک از مناظر کارت امتیازی متوازن بر اساس اطلاعات سال ۱۳۹۱در گمرکات استان آذربایجان شرقی تحقق یافته است؟

۳-۵-۱ آیا بین امتیازات عملکرد گمرکات استان تفاوت وجود دارد؟

۱-۶ فرضیه های تحقیق

با توجه به اینکه هدف تحقیق حاضر بررسی و ارزیابی عملکرد گمرکات استان آذربایجان شرقی بر اساس مدل کارت امتیازی متوازن و مقایسه و رتبه ­بندی آن ها ‌می‌باشد به جای فرضیات از سوالات تحقیق استفاده شده است.

۱-۷ روش شناسی تحقیق

تحقیق حاضر از لحاظ روش گردآوری اطلاعات از نوع تحقیقات توصیفی و از نظر هدف یک بررسی کاربردی و از نظر زمانی یک بررسی مقطعی است.

۱-۸ جامعه آماری و نمونه آماری

جامعه آماری تحقیق حاضر کلیه کارکنان گمرکات استان آذربایجان شرقی به تعداد۳۴۲ نفر و نیز خدمت­گیرندگان آن اعم از بازرگانان، حق­العمل­کاران و ترخیص­کاران گمرکی که از منظر آماری نامحدود هستند؛ ‌می‌باشد که از این تعداد با توجه به عنوان و هدف تحقیق و با بهره گرفتن از فرمول کوکران برای جامعه محدود ۱۰۴ نفر از کارمندان گمرکات و فرمول کوکران برای جامعه نامحدود ۱۵۰ نفر از خدمت­گیرندگان به عنوان نمونه آماری انتخاب­ شدند.

۱-۹ ابزار جمع‌ آوری داده ­ها

– روش کتابخانه ­ای واستفاده از اینترنت: برای جمع ­آوری اطلاعات مورد نیاز در قسمت پیشینه نظری و ادبیات تحقیق از منابع کتابخانه ­ای ‌و جستجو در اینترنت استفاده شده است.

– روش پرسشنامه­ای: برای جمع ­آوری داده ­های موردنیاز برای اندازه ­گیری عملکرد از پرسشنامه ­های محقق ساخته استفاده شده است.

۱-۱۰ مدل تحقیق

از مبانی نظری بحث شده و مطالعات مختلف داخلی و خارجی از جمله کتاب سازمان استراتژی محور نوشته کاپلان و نورتون (۱۳۸۶) مدل پژوهش حاضر به شکل نمودار۱-۱ اخذ شده است.

نمودار۱-۱: مدل تحقیق

منظر رشد و یادگیری

منظر فرایندهای داخلی

منظر مشتریان

منظر مالی

اهداف:

افزایش رضایت کارکنان-

بهسازی و توسعه منابع انسانی-

توسعه فناوری اطلاعات

اهداف:

اصلاح و بهبود فرآیندها- مدیریت محیط تعاملی و تسهیل ارتباط بین گمرکات- ارتقا و ترویج فرهنگ درست­کاری و پیشگیری و مقابله با تخلف و فساد اداری- تغییر و تحول سازمانی- پیشگیری و مقابله با ورود و خروج کالای ممنوعه، قاچاق کالا، مواد مخدر، تخلفات گمرکی و تقلبات تجاری در مبادی گمرکی

اهداف:

افزایش رضایت خدمت گیرندگان

اهداف:

صیانت از حقوق دولت و جامعه و وصول درآمدهای قانونی- کاهش هزینه ها

منبع: سازمان استراتژی محور، کاپلان، نورتون، ترجمه بختیاری، (۱۳۸۶)

۱-۱۱ روش تحلیل داده ­ها

در این تحقیق برای توصیف و طبقه ­بندی داده ­ها از آمار توصیفی و برای تعیین عادی بودن داده ­ها از آزمون کولموگروف-اسمیرونوف و برای آزمون تحقق شاخص ­ها از آزمون T که با بهره گرفتن از نرم افزار spss انجام شده است.

۱-۱۲ ساختار تحقیق

این پژوهش در ۵ فصل ارائه شده­است، فصل اول به کلیات طرح اختصاص دارد. در فصل دوم ضمن مرور مبانی نظری و پیشینه تجربی، چارچوب لازم جهت پاسخ به سوالات پژوهش ارائه می­ شود. فصل سوم به روش­شناسی پژوهش اختصاص دارد و در فصل چهارم، داده ­های جمع ­آوری شده از مطالعه می‌دانی مورد تجزیه وتحلیل قرار می­ گیرند که در قالب اهداف پژوهش سعی شده است به سوالات پاسخ داده شود. در فصل پنجم، ضمن بیان نتایج، پیشنهاداتی در زمینه موضوع مورد بررسی ارائه می­گردد. ساختار کلی تحقیق در نمودار ۱-۲ نشان داده شده است.

نمودار۱-۲: ساختار تحقیق

فصل اول/ کلیات تحقیق

فصل چهارم/ تجزیه و تحلیل داده ­ها

فصل پنجم/نتایج ‌و پیشنهادات

فصل سوم/ روش­شناسی

فصل دوم/ ادبیات تحقیق

۱-۱۳ خلاصه فصل

در این فصل پس از بیان مسئله تحقیق و تأکید بر اهمیت موضوع، خطوط کلی پژوهش از جمله اهداف و سوالات تحقیق ذکر شده، سپس به روش تحقیق، جامعه و نمونه آماری، ابزار جمع ­آوری و روش تحلیل داده ­ها اشاره شده و در پایان ساختار تحقیق ارائه شده است.

فصل دوم

ادبیات تحقیق

۲

فصل دوم

ادبیات تحقیق

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...