دانلود پایان نامه و مقاله | ۱-۸ جامعه آماری و نمونه آماری – 1 |
۱-۴ اهداف تحقیق
هدف تحقیق حاضر بررسی و ارزیابی عملکرد گمرکات استان آذربایجان شرقی بر اساس مدل کارت امتیازی متوازن با توجه به اطلاعات سال۱۳۹۱ وبررسی تحقق یا عدم تحقق شاخص های مرتبط با اهداف عملیاتی و نیز مقایسه و رتبه بندی گمرکات بر مبنای امتیازات حاصل از ارزیابی میباشد.
۱-۵ سوالات تحقیق
۱-۵-۱ وضعیت عملکرد گمرکات استان با توجه به اطلاعات سال ۱۳۹۱ و بر اساس مدل کارت امتیازی متوازن به چه صورت میباشد؟
۲-۵-۱ آیا شاخص های هریک از مناظر کارت امتیازی متوازن بر اساس اطلاعات سال ۱۳۹۱در گمرکات استان آذربایجان شرقی تحقق یافته است؟
۳-۵-۱ آیا بین امتیازات عملکرد گمرکات استان تفاوت وجود دارد؟
۱-۶ فرضیه های تحقیق
با توجه به اینکه هدف تحقیق حاضر بررسی و ارزیابی عملکرد گمرکات استان آذربایجان شرقی بر اساس مدل کارت امتیازی متوازن و مقایسه و رتبه بندی آن ها میباشد به جای فرضیات از سوالات تحقیق استفاده شده است.
۱-۷ روش شناسی تحقیق
تحقیق حاضر از لحاظ روش گردآوری اطلاعات از نوع تحقیقات توصیفی و از نظر هدف یک بررسی کاربردی و از نظر زمانی یک بررسی مقطعی است.
۱-۸ جامعه آماری و نمونه آماری
جامعه آماری تحقیق حاضر کلیه کارکنان گمرکات استان آذربایجان شرقی به تعداد۳۴۲ نفر و نیز خدمتگیرندگان آن اعم از بازرگانان، حقالعملکاران و ترخیصکاران گمرکی که از منظر آماری نامحدود هستند؛ میباشد که از این تعداد با توجه به عنوان و هدف تحقیق و با بهره گرفتن از فرمول کوکران برای جامعه محدود ۱۰۴ نفر از کارمندان گمرکات و فرمول کوکران برای جامعه نامحدود ۱۵۰ نفر از خدمتگیرندگان به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند.
۱-۹ ابزار جمع آوری داده ها
– روش کتابخانه ای واستفاده از اینترنت: برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز در قسمت پیشینه نظری و ادبیات تحقیق از منابع کتابخانه ای و جستجو در اینترنت استفاده شده است.
– روش پرسشنامهای: برای جمع آوری داده های موردنیاز برای اندازه گیری عملکرد از پرسشنامه های محقق ساخته استفاده شده است.
۱-۱۰ مدل تحقیق
از مبانی نظری بحث شده و مطالعات مختلف داخلی و خارجی از جمله کتاب سازمان استراتژی محور نوشته کاپلان و نورتون (۱۳۸۶) مدل پژوهش حاضر به شکل نمودار۱-۱ اخذ شده است.
نمودار۱-۱: مدل تحقیق
منظر رشد و یادگیری
منظر فرایندهای داخلی
منظر مشتریان
منظر مالی
اهداف:
افزایش رضایت کارکنان-
بهسازی و توسعه منابع انسانی-
توسعه فناوری اطلاعات
اهداف:
اصلاح و بهبود فرآیندها- مدیریت محیط تعاملی و تسهیل ارتباط بین گمرکات- ارتقا و ترویج فرهنگ درستکاری و پیشگیری و مقابله با تخلف و فساد اداری- تغییر و تحول سازمانی- پیشگیری و مقابله با ورود و خروج کالای ممنوعه، قاچاق کالا، مواد مخدر، تخلفات گمرکی و تقلبات تجاری در مبادی گمرکی
اهداف:
افزایش رضایت خدمت گیرندگان
اهداف:
صیانت از حقوق دولت و جامعه و وصول درآمدهای قانونی- کاهش هزینه ها
منبع: سازمان استراتژی محور، کاپلان، نورتون، ترجمه بختیاری، (۱۳۸۶)
۱-۱۱ روش تحلیل داده ها
در این تحقیق برای توصیف و طبقه بندی داده ها از آمار توصیفی و برای تعیین عادی بودن داده ها از آزمون کولموگروف-اسمیرونوف و برای آزمون تحقق شاخص ها از آزمون T که با بهره گرفتن از نرم افزار spss انجام شده است.
۱-۱۲ ساختار تحقیق
این پژوهش در ۵ فصل ارائه شدهاست، فصل اول به کلیات طرح اختصاص دارد. در فصل دوم ضمن مرور مبانی نظری و پیشینه تجربی، چارچوب لازم جهت پاسخ به سوالات پژوهش ارائه می شود. فصل سوم به روششناسی پژوهش اختصاص دارد و در فصل چهارم، داده های جمع آوری شده از مطالعه میدانی مورد تجزیه وتحلیل قرار می گیرند که در قالب اهداف پژوهش سعی شده است به سوالات پاسخ داده شود. در فصل پنجم، ضمن بیان نتایج، پیشنهاداتی در زمینه موضوع مورد بررسی ارائه میگردد. ساختار کلی تحقیق در نمودار ۱-۲ نشان داده شده است.
نمودار۱-۲: ساختار تحقیق
فصل اول/ کلیات تحقیق
فصل چهارم/ تجزیه و تحلیل داده ها
فصل پنجم/نتایج و پیشنهادات
فصل سوم/ روششناسی
فصل دوم/ ادبیات تحقیق
۱-۱۳ خلاصه فصل
در این فصل پس از بیان مسئله تحقیق و تأکید بر اهمیت موضوع، خطوط کلی پژوهش از جمله اهداف و سوالات تحقیق ذکر شده، سپس به روش تحقیق، جامعه و نمونه آماری، ابزار جمع آوری و روش تحلیل داده ها اشاره شده و در پایان ساختار تحقیق ارائه شده است.
فصل دوم
ادبیات تحقیق
۲
فصل دوم
ادبیات تحقیق
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1401-09-25] [ 10:19:00 ق.ظ ]
|