وارکینگ (Varking) نیز توضیح مى‏دهد که نوآورى هر چیز تجدید نظر شده است که طراحى و به حقیقت درآمده باشد و موقعیت سازمان را در مقابل رقبا مستحکم کند و نیز یک برترى رقابتى بلند مدت را میسر می‌سازد. به عبارتى نوآورى خلق چیز جدیدى است که یک هدف معین را دنبال و به اجرا مى‏رساند.

‌بنابرین‏ در یک تعریف کلى میتوان نوآورى را به عنوان هر ایده‏اى جدید نسبت به یک سازمان و یا یک صنعت و یا یک ملت و یا در جهان تعریف کرد.(الهی،۱۳۸۷)[۱۳۰]

اگر چه واژه خلاقیت با نوآورى به طور مترادف استفاده مى‏شوند اما غالب محققان معتقدند که دو اصطلاح نوآورى و خلاقیت باید به طور جدا مدنظر قرار گیرند. چرا که داراى معانى و تعاریف جداگانه‏اى هستند.

خلاقیت بر به وجود آوردن چیزى اشاره می‌کند، در حالی که نوآورى دلالت بر استفاده از چیزى جدید دارد. (Davis 1969) همچنین (Rosenfild1990) ماهیت خلاقیت یا اختراع را از نوآورى به وسیله معادله زیر تفکیک کردند:

انتفاع + اختراع + مفهوم = نوآورى

در معادله نوآورى فوق، کلمه «مفهوم» اشاره بر ایده‏اى است که با توجه به چارچوب مرجع آن فرد، دپارتمان، سازمان و یا یک دانش انباشته شده جدید است. کلمه «اختراع» اشاره به هر ایده جدید است که به حقیقت رسیده باشد، کلمه «انتفاع» بر به دست آوردن حداکثر استفاده از یک اختراع دلالت دارد.

بازاریابی

بازاریابی آمیزه ای از محصولات نوآورانه، ارزیابی آرا، حضور بروشوری، حضور اینترنتی، داشتن مجلات مخصوص مشتریان و داشتن برنامه های خبری و قیمت های منطقی است.

برای معرفی مناسب یک شرکت لازم است اهداف ، محصولات ، نگرش ها و کنش های همه بخش های

شرکت در هماهنگی با یکدیگر باشند. تازه وقتی همه این ها فراهم بود ، مدام باید در صحنه حضورداشت. در ضمن یادتان باشد انتشار کافی نیست. شرایط مدام در حال تغییر است و نمی توان صرفا به اشتهار شرکت تکیه کرد. آن چه بسیار مهم است درک این نکته است: مفاهیم جامع اما این مفاهیم جامع چیست؟ شرکت ها به مفاهیم و استراتژی هایی نیاز دارند که نقاط تمایز آن ها با دیگران را نشان دهد.

وقتی شرکتی حضور خود را در بازار برپایه یک مفهوم ارتباطی همگرا بنا کند خودش را در رقابت ها

بیمه ‌کرده‌است و مفهوم ارتباطی همگرا هم چیزی نیست جز داشتن یک استراتژی که تمام اهداف ٬

محصولات ٬ نگرش ها و کنش های شرکت را همسو ساخته و در جهت آرزوهای مشتری به کار گیرد.

شرایط کسب و کار امروز نسبت به گذشته بسیار متفاوت شده است . دیگر نمی توان در کنج اتاق مدیریت و پشت درهای بسته نشست و با تشکیل جلسه برای آینده شرکت تصمیم گیری کرد .

امروز شرایط فرق ‌کرده‌است :

    • افزایش پیچیدگی کسب و کارها به لحاط افقی ، عمودی و جغرافیایی

    1. احمد پور داریانی، محمود ، مبانی کارآفرینی(نظریه ها ، الگوها)، ص ۲۵

    1. Schumpeter ↑

    1. Hayton, Tomas.” Promoting corporate entrepreneurship through human resource management practices: A review of empirical research”. Human Resource Management Review 15, 21–۴۱٫ ↑

    1. Holt, David, Entrepreneurship: New venture creation, Prentice Hall, p25 ↑

    1. – همان منبع، ص ۳ ↑

    1. – کتاب مجموعه مقاله های همایش ملی کارآفرینی، زیر نظر دکتر ناظم، انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی ۱۳۸۴، ص ۷۳ ↑

    1. – دکتر محمد مقیمی، کتاب کارآفرینی در نهادهای جامعه مدنی، انتشارات دانشگاه تهران، ص ۷۱ ↑

    1. – همان منبع، ص ۷۲ ↑

    1. – کتاب مجموعه مقاله های همایش ملی کارآفرینی، زیر نظر دکتر ناظم، انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی ۱۳۸۴، ص ۷۳ ↑

    1. – همان منبع، ص ۲۹۸ ↑

    1. – دکتر محمود احمدپور داریانی، کتاب کارآفرینی ( تعاریف، نظریات، الگوها ) ۰ انتشارات پردیس، ۱۳۷۸، ص ۱۱ ↑

    1. – کتاب مجموعه مقاله های همایش ملی کارآفرینی، زیر نظر دکتر ناظم، انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی ۱۳۸۴، ص ۱۵ ↑

    1. – همان منبع، ص ۷۲ ↑

    1. – همان منبع، ص ۱۴۴ ↑

    1. ۱و ۲و ۳ – ترجمه وبگاه http://bus.colorado.edu/faculty/meyer/6700syl.htm

    1. – رابرت دی . هیسریچ، کتاب کارآفرینی ( ج ۱ )، ترجمه سید علیرضا فیض بخش، انتشارات مؤسسه علمی دانشگاه صنعتی شریف،۱۳۸۳، ص ۲۲ و ۲۳ ↑

    1. – کتاب نگرشی معاصر بر کارآفرینی، ترجمه ابراهیم عامل محرابی، جلد ۱، صفحه ۱ ↑

    1. – وبگاه http://karad.irost.org

    1. – کتاب مجموعه مقاله های همایش ملی کارآفرینی، زیر نظر دکتر ناظم، انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی ۱۳۸۴، ص ۳۴۵ و ۴۶ ↑

    1. – کتاب نگرشی معاصر بر کارآفرینی، ترجمه ابراهیم عامل محرابی، جلد ۱، صفحه ۵۱ ↑

    1. – کتاب مجموعه مقاله های همایش ملی کارآفرینی، زیر نظر دکتر ناظم، انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی ۱۳۸۴، ص ۵۲۴ ↑

    1. ۳- همان منبع ص ۲۶۲ ↑

    1. – همان منبع ص ۹۲ ↑

    1. – همان منبع ص ۹۴ ↑

    1. – وبگاه HTTP://www.steptools.com/support/stdev_docs/stiew_auto/stview_auto-2.html

    1. – کتاب مجموعه مقاله های همایش ملی کارآفرینی، زیر نظر دکتر ناظم، انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی ۱۳۸۴، ص ۳۴ ↑

    1. – همان منبع ص ۴۲ ↑

    1. – همان منبع ص ۵۲۴ ↑

    1. – دکتر حسین خنیفر، کتاب کارآفرینی در نظام ارزشی، انتشارات پردیس قم دانشگاه آزاد اسلامی، ۱۳۸۴، ص ۶۶ ↑

    1. – کتاب نگرشی معاصر بر کارآفرینی، ترجمه ابراهیم عامل محرابی، جلد ۱، صفحه ۵۱ ↑

    1. – همان منبع، ص ۵۷ ↑

    1. – کاظم خسرو شاهی، کتاب یادداشتهای کارآفرینی، بر ما چه گذشت، انتشارات کتاب فرزانه، ۱۳۸۳، ص ۱۹ ↑

    1. Role ↑

    1. Status ↑

        • صمد آقایی، سازمان‌های کارآفرین،ص۳۶

    1. همان منبع ص ۱۵ ↑

    1. پیشین ص ۷ ↑

    1. Intrapreneurship۶ organization Entrepreneurship ↑

    1. Hayton, James.” Competing in the new economy: the effect of intellectual capital on corporate entrepreneurship in high-technology new ventures”. P35 ↑

    1. هزار جریبی، جعفر، کارآفرینی، ۱۳۸۳٫ ↑

    1. Collins and Moore ↑

    1. Pinchott ↑

      1. فرهنگی، علی اکبر، حسین صفرزاده، کارآفرینی، ( مفاهیم، نظرها، مدل ها و کاربردها)، ص۳۵

    1. Vesper ↑

    1. Muzyka ↑

    1. Stopford ↑

    1. Budden-Fuller ↑

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...