بیان قواعد و قوانین آداب معاشرت در فرهنگهای مختلف.
۲۲/۱- دانش روالها و توال ها :‌

توضیح دادن تأثیرات صنعتی شدن یک جامعه بر روابط فرهنگی و روابط بین‌المللی آن جامعه.
بیان تأثیر مشترک عوامل ارثی و محیطی بر رشد فرد.
۲۳/۱- دانش طبقه بندی ها و طبقات :

گفتن نقش وهدف رشته های گوناگون علمی.
بیان اشکال مختلف مالکیت بازرگانی.
۲۴/۱- دانش ملاکها :

بیان ملاکهای مورد استفاده در تعیین ارزش غذایی مواد خوراکی.
بیان ملاکهای طبقه بندی علوم و هنرهای مختلف.
۲۵/۱- دانش روشها یا روش شناسی :

نام بردن روش های مناسب بررسی مسائل علوم اجتماعی.
بیان روش های مورد استفاده دانشمندان برای پاسخ دادن به سئوالهایی که در باره جهان طرح می‌شوند.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۳۰/۱- دانش‌آموز کلی و مسائل انتزاعی یک رشته
۳۱/۱- دانش اصل ها و تعمیم ها :

بیان اصول مهم یادگیری مورد استفاده در آموزش کلاسی.
بیان قوانین زیست شناسی مربوط به تولید مثل و وراثت.
۳۲/۱- دانش نظریه ها و شناختها :

بیان اصول و نظریه های درس شیمی.
توضیح دادن نظریه های مه مربوط به فرهنگهای مختلف.
تواناییها و مهارتهای ذهنی :‌
هدفهای مربوط به توانائیها و مهارتهای ذهنی بر فرآیندهای ذهنی سازمان دهی و تجدید سازمان مطالب آموخته شده که برای منظوری معین لازمد، تاکید می‌کنند. این هدفها درک و فهم مطالب، قابلیت استفاده از آنها در موقعیتهای تازه، تجزیه و تحلیل، ‌ابداع و ایجاد آثار تازه، و داوری و قضاوت را شامل می‌شوند. فعالیتها و مهارتهای ذهنی از پنج طبقه به شرح زیر تشکیل یافته اند :‌
../۲- فهمیدن یا فراگیری :
فهمیدن یعنی درک مطالب که فرد از آن طریق در می‌یابد که هدف اصلی مطالب مورد نظر چیست، ‌بدون اینکه نیاز داشته باشد که آن مطلب را با مطالب دیگر ربط دهد یا موارد استفاده کامل آن را بداند. خرده طبقه های طبقه فهمیدن به قرار زیرند :
۱۰/۲- ترجمه : انتقال معنی از شکلی از گفتار به شکلی دیگر.

توانایی برگرداندن یک مطلب مفصل به شکلی خلاصه و انتزاعی.
توانایی بیان یک مطلب انتزاعی، ‌مانند یک اصل یا قانون از طریق ارائه چند مورد یا مثال عینی.
۲۰/۲- تفسیر : تبیین یا توضیح مطالب.

توانایی توضیح وتفسیر داده های اجتماعی.
توانایی تمیز دادن بین نتایج منطقی، غیر منطقی و تناقض حاصل از انواع مختلف مواد خواندنی.
۳۰/۲- برون یابی ( استخراج ) : بسط اطلاعات به ورای داده های معین.
– توانایی برآورد یا پیش بینی پیامدهای اقدامات مختلف.
– توانایی پیش بینی ادامه روندها.
۰۰/۳- کاربستن :‌ استفاده از مطالب انتزاعی ( اندیشه های کلی، قواعد اجرایی، روش های کلی ) در موقعیتهای عینی.

توانایی استفاده از قوانین مثلثات در موقعیتهای عملی.
توانایی کاربرد اصول روانشناسی در شناسائی ویژگیهای یک موقعیت اجتماعی جدید.
۰۰/۴- تحلیل یا تجزیه : ‌شکستن یک مطلب یا موضوع به اجزاء یا عناصر تشکیل دهنده آن، ‌به گونه ای که سلسله مراتب نسبی اندیشه ها به صورتی روشن نشانداده شود و روابط میان اندیشه های بیان شده مشخص گردند. خرده طبقه بندی های این طبقه به شرح زیرند :
۱۰/۴- تحلیل عناصر :‌

توانایی تشخیص واقعیتها از فرضیه ها.
توانایی تشخیص فرضهای بیان نشده در یک مطلب خواندنی.
۲۰/۴- تحلیل روابط :‌

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...