پس از بررسی ادبیات پژوهش و مدل­های گوناگون ارزیابی عملکرد کارکنان و بررسی و مطالعه پیشینه تحقیق اعم از تحقیقات داخلی و خارجی می­بایست چارچوب نظری تحقیق ارائه گردد. به منظور رسیدن به چارچوب نظری، محقق پس از بررسی تعاریف، مفاهیم، نقش، تاریخچه، رویکردها، روش­ها و مدل­های مختلف ارزیابی عملکرد کارکنان و نیز مطالعه پیشینه تحقیقات در داخل و خارج از کشور شامل پایان نامه­ ها، مقالات و پروژه­ ها به این نتیجه رسید که بسیاری از مدل­ها وجه عملی نداشته و مناسب برای اجا نمی ­باشد. برخی از مدل­ها و رویکردهای مناسب نیز استخراج شدند که محقق براساس اشتراکات، نقاط قوت وضعف و عوامل عمده جداول ذیل را استخراج و مبادرت به طراحی الگوی اولیه تحقیق (چارچوب نظری) نمود.

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

جدول شماره ۲- ۱۱- معیارها و اشتراکات مدل­های ارزیابی عملکرد کارکنان

معیارها و اشتراکات مدل­های ارزیابی عملکرد کارکنان

رهبری، ارتباطات، خلاقیت و نوآوری، فرهنگ سازمانی، انگیزش، تفویض اختیار، آموزش، یادگیری و توسعه مستمر، مدیریت، مسئولیت­ پذیری، صداقت، شجاعت، فداکاری، اخلاق، تخصص حرفه­ای، استقامت و استواری، مشارکت، احترام، تعهد، همکاری، صمیمیت، هماهنگی، نظارت و کنترل، انعطاف پذیری، قدرت برنامه­ ریزی، صبر و پایداری، تصمیم گیری و حل مساله، نظم در انجام امور،

جدول شماره ۲-۱۲- معیارها و اشتراکات پیشنه تحقیقات انجام شده در داخل و خارج از کشور

معیارها و اشتراکات پیشنه تحقیقات انجام شده در داخل و خارج از کشور

انعطاف­پذیری، اخلاق، نوآوری، رهبری(فرماندهی)، خلاقیت، ابتکار، اعتماد و احترام، صداقت، ارتباطات، مدیریت، وظیفه­ شناسی، صمیمیت در کار، مسئولیت­ پذیری، آموزش، صبر و پایداری، شهامت و شجاعت، تعهد، برنامه­ ریزی، قدرت حل مسئله و تصمیم ­گیری، دانش عمومی، دانش تخصصی، قدرت طرحریزی، انتقادپذیری، تلاش و سختکوشی، مشارکت، نظم و انضباط، اعتماد به نفس، رشد و توسعه

عوامل و معیارهای مشترک برگرفته از دو جدول فوق بعنوان معیارهای ارزیابی عملکرد کارکنان در دانشگاه علوم پزشکی اجا در نظر گرفته شد.
جدول شماره ۲-۱۳- برگرفته از جدول ۲-۱۱ و جدول ۲-۱۲

عوامل مشترک مدل­های ارزیابی عملکرد کارکنان و تحقیقات انجام شده

رهبری(فرماندهی)، ارتباطات، خلاقیت و نوآوری، آموزش، مسئولیت­ پذیری، مدیریت در امور صداقت، شهامت و شجاعت، تعهد، صمیمیت، برنامه­ ریزی، صبر و پایداری، انعطاف پذیری، قدرت حل مسئله و تصمیم ­گیری، نظم و انضباط، ادب و احترام، اخلاق، اعتماد به نفس، رشد و توسعه

متغیر وابسته متغیر های مستقل
بهبود عملکرد
مولفه­ها و شاخص­ های ارزیابی: رهبری(فرماندهی)، ارتباطات، خلاقیت و نوآوری، آموزش، مسئولیت­ پذیری، مدیریت در امور، صداقت، شهامت و شجاعت، تعهد، صمیمیت، برنامه­ ریزی، صبر و پایداری، انعطاف پذیری، قدرت حل مسئله و تصمیم ­گیری، نظم و انضباط، ادب و احترام، اخلاق، اعتماد به نفس، رشد و توسعه
الگوی تحلیلی پژوهش منطبق بر الگوی مفهومی به شرح جدول ۲-۱۴- می­باشد:
جدول ۲-۱۴- الگوی تحلیلی تحقیق

متغیرها

مولفه ها

شاخص ها

سئوالیه­ها/ گویه ­ها

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...